SESSIES

Onderwijscongres 02/10/2025

Let op

Voor onderstaande sessies geldt een beperkte capaciteit. Je kunt je op 2 oktober ‘s ochtends inschrijven voor deze sessies bij de registratiebalie. Vol=vol!

Het gaat om de volgende sessies, bedoeld voor leidinggevenden en OOP:

  • Stephan Annema – Time Management (13.25 – 15.15 uur)
  • Erick Broer – Ben je een leider of een lijder (13.25 – 15.15 uur)
  • Cees de Valk – Aan de slag met Canva (13.25 – 15.15 uur)
  • Dimitri Del Tin – Teken je boodschap, communicatie in beeld (13.25 – 15.15 uur)
  • Rebecca van der Toorn – Werkdruk of werkgeluk? (14.25 – 15.15 uur)

Klik op een sessietitel of ‘lees meer’ knop om meer informatie te lezen over de sessie.

Filters
2 / 62
Michelle van Dijk
Michelle van Dijk
In het kort: Kennis is nodig om taal te begrijpen en taal is nodig om kennis op te doen. Hoe kunnen leraren in alle vakken beter inzetten op die wisselwerking?
In het kort: Je gaat in twee groepen tegen elkaar battelen met boomwhackers en body percursion waarbij het gaat om ritme, luisteren, samenwerken en vooral plezier maken.
Sui Lin Goei
+
Jantien Gerdes
Sui Lin Goei
In het kort: Inclusie is een mooi ideaal maar hoe geef je dit handen en voeten in de praktijk. In deze interactieve lezing gaan we in op hoe je samen het onderwijs stap voor stap steeds beter maakt, voor iederen.
In het kort: Praktische informatie over het begeleiden en lesgeven aan Oekraïense leerlingen.
Julian van Ravenswaaij
+
Christopher Raaphorst
Julian van Ravenswaaij
In het kort: Ontdek hoe wij als ontwikkelgroep het eerste jaar met de Transformatieve School hebben ervaren: de kansen, valkuilen en good practices, met ruimte voor uitwisseling
In het kort: Wat leren leerlingen op school en wie bepaalt dat? En hoe bouw je samen aan het leerplan? In zijn lezing laat Luc zien hoe je vanuit zes perspectieven meer grip krijgen op het leerplan, met veel ruimte voor het vakmanschap van de leraar en schoolleider.
In het kort: In deze bijeenkomst gaan we in op ace’s en trauma. We bekijken wat de gevolgen zijn voor de ontwikkeling van het kinderbrein en wat de gevolgen van getraumatiseerd zijn in de klas kunnen betekenen voor gedrag en leren.
In het kort: Ontdek hoe interactie en kleine keuzes een groot verschil maken in de betrokkenheid van leerlingen.
Tamar van Gelder
+
Martijn Nicolaas
Tamar van Gelder
In het kort: Van onderzoek naar beleid naar de praktijk van goede leesbevordering in het voortgezet onderwijs
Bas Korpadi
Bas Korpadi
In het kort: In deze workshop ervaar je wat bokscoaching kan betekenen voor het onderwijs
Marten Blankesteijn
Marten  Blankesteijn
In het kort: Over een grote groep leraren en schoolbesturen die samen werkt aan een ideële uitgeverij van leermiddelen, zodat we niet meer afhankelijk zijn van commerciële bedrijven.
2 / 62