Lector
Hogeschool Windesheim

Sui Lin Goei

Sui Lin Goei is lector Inclusieve Leeromgevingen bij de Hogeschool Windesheim. Haar expertise richt zich op het opleiden en begeleiden van (aanstaande) leraren voor inclusief lesgeven. Hiertoe zet ze de professionaliseringsaanpak van Lesson Study in. In haar lectoraat geeft ze leiding aan een groep van onderzoekers die praktijkgericht onderzoek uitvoeren in samenwerking met de opleidingen en het werkveld naar hoe inclusieve leeromgevingen kunnen worden ingericht zodanig dat alle leerlingen leren en zich kunnen ontwikkelen.
Ze is tevens academisch directeur van de professionele masters van dezelfde hogeschool. Op nationaal niveau is ze een van de boegbeelden van de NWA Route Jeugd.

Expertise: Inclusief onderwijs, Lesson Study

Sessiearchief

,

Omschrijving

Wat betekent inclusie eigenlijk, en hoe geef je er samen vorm aan in de praktijk van alledag? In deze workshop verkennen we de wetenschappelijke inzichten rond inclusie, om die vervolgens te vertalen naar concrete stappen die je als professionals samen kunt zetten. We wisselen kennis uit, gaan in op praktische handvatten en gaan in gesprek over wat werkt in verschillende contexten. We geven voorbeelden van hoe laagdrempelig onderzoek kan bijdragen aan inclusieve leeromgevingen. Samen leren is daarbij het uitgangspunt: de kracht van collectief leren maakt dat je niet alleen inzicht krijgt, maar ook inspiratie om in jouw eigen praktijk nieuwe stappen te zetten.

,

Omschrijving

Lesson Study is een populaire professionaliseringsaanpak waarbij kleine teams van leraren op basis van een overeengekomen vraagstuk, samen een zogenaamde onderzoeksles ontwerpen, deze live uitvoeren, waarbij teamleden de les observeren met een focus op het leren van leerlingen. Op basis van de verzamelde informatie wordt de les mogelijk herzien en opnieuw gegeven.
In deze workshop wordt een simulatie van een onderzoeksles gegeven, waarbij met name de focus is op het afstemmen op onderwijs- en instructiebehoeften van leerlingen en er gelet wordt op het observeren van de leerstrategieen van de leerlingen.
Van deelnemers wordt een actieve bijdrage verwacht. Na afloop hebben de deelnemers zicht op wat Lesson Study inhoudt en hoe dit kan bijdragen aan het ontwikkelen van inclusief lesgeven.

,

Omschrijving

Lesson Study is een populaire professionaliseringsaanpak waarbij kleine teams van leraren op basis van een overeengekomen vraagstuk, samen een zogenaamde onderzoeksles ontwerpen, deze live uitvoeren, waarbij teamleden de les observeren met een focus op het leren van leerlingen. Op basis van de verzamelde informatie wordt de les mogelijk herzien en opnieuw gegeven.
In deze workshop wordt een simulatie van een onderzoeksles gegeven, waarbij met name de focus is op het afstemmen op onderwijs- en instructiebehoeften van leerlingen en er gelet wordt op het observeren van de leerstrategieen van de leerlingen.
Van deelnemers wordt een actieve bijdrage verwacht. Na afloop hebben de deelnemers zicht op wat Lesson Study inhoudt en hoe dit kan bijdragen aan het ontwikkelen van inclusief lesgeven.

Ga naar de bovenkant