Handvatten voor professionalisering: werkzame principes uit de onderzoeks- en verbetercultuur – Michèl de Vries – researchED Nederland 2025
Lessen uit 12 jaar onderzoeks- en verbetercultuur in Nederland
Jelle Verwer2025-03-20T11:36:48+01:0024 januari 2025|
Lessen uit 12 jaar onderzoeks- en verbetercultuur in Nederland
Hilly Drok2025-03-19T16:39:13+01:0023 januari 2025|
Ontdek hoe Rosenshines principes jouw lessen direct sterker maken! In deze sessie ervaar je zelf de kracht van deze principes, waardoor je meteen voor je eerstvolgende lesdag inspiratie hebt om je les nog effectiever te maken!
Stefanie van Nes2025-03-19T11:54:57+01:0021 januari 2025|
Wil je weten of ontwikkelingen op school het gewenste effect hebben? Kant en klare onderzoeksinstrumenten helpen je bij monitoring en evaluatie.
Linda Druijten2025-03-20T11:48:19+01:0017 januari 2025|
Hoe werk je toe naar een professionele kwaliteitscultuur?
Jorien Castelein2025-03-20T11:34:40+01:0014 januari 2025|
Er zijn talrijke voorbeelden in onderwijs van prachtige evidence-informed lessen en aanpakken die het niet halen omdat diep ingesleten routines het in de praktijk winnen. Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat je aanpak wél aanslaat? Ontdek hoe human-centered design kan helpen.
Janske Hofman2025-03-20T11:41:06+01:0013 januari 2025|
Hoe zorg je er als team voor dat leerlingen weten wat er van ze verwacht wordt? Wist je dat leerlingen méér leren als gedragsverwachtingen helder zijn?
René Kneyber2025-03-18T15:31:30+01:0010 januari 2025|
Controleren op begrip wordt wel het belangrijkste instructieprincipe van Rosenshine genoemd. Hoe maak je dit effectief onderdeel van je les?
René Kneyber2025-03-20T11:46:11+01:0010 januari 2025|
Hoe kun je leraren effectief ondersteunen om evidence-informed werken in de praktijk te brengen?
AA researchED2025-03-18T15:01:01+01:008 januari 2025|
Op weg naar inclusief onderwijs in Nederland onderzoekt Bert van Velthooven, als Professional Doctorate kandidaat, naar hoe inclusief onderwijs er in de praktijk uit ziet en kan gaan zien. In deze workshop gaan we het gesprek aan over hoe we samen met scholen op een innoverende en onderzoekende manier op ontdekkingstocht gaan, op weg naar inclusief onderwijs.
sonja.broerse2025-03-20T11:34:49+01:002 januari 2025|
Het belang van hoge verwachtingen voor de leeruitkomsten van leerlingen wordt als algemeen bekend verondersteld. Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld?