Rotterdamse VSO diploma – Sandra Eimers, Saskia Scheffers – Onderwijsconferentie Rotterdam 2024
Voor leerlingen die uitstromen naar de arbeidsmarkt of dagbesteding of vervolgonderwijs MBO1
AA researchED2025-02-26T14:53:36+01:009 oktober 2024|
Voor leerlingen die uitstromen naar de arbeidsmarkt of dagbesteding of vervolgonderwijs MBO1
alyssaedwards2024-11-06T14:44:16+01:008 oktober 2024|
Een kennisrijk curriculum is de sleutel om de positie van kwetsbare leerlingen in het onderwijs te verbeteren. Tim loodst jullie mee door de nieuwe publicatie 'Developing Curriculum for Deep Thinking'
AA researchED2025-02-26T14:53:36+01:007 oktober 2024|
How can we foster equity and inclusion in education? This session will explore the different ways in which policies can be designed to support equity and inclusion, focusing in particular on policies and practices at the school level.
Sarah Leeuwen2024-11-07T11:15:16+01:007 oktober 2024|
Beleef TOS of slechthorendheid in de klassensituatie met VR, leer welke ondersteuningsbehoeften deze kinderen hebben en ga in gesprek op welke wijze deze leerlingen ondersteund kunnen worden op school.
Inge Wolf2024-11-07T09:43:42+01:004 oktober 2024|
Lessen uit de wetenschap en praktijk in de strijd tegen het lerarentekort
Tim Dullaart2024-11-07T09:44:27+01:004 oktober 2024|
Inclusieve participatie is een weg naar meer kansengelijkheid in het onderwijs waarbij de stem van 'alle' studenten een plek krijgt en samen met docenten het onderwijsproces vorm geeft. Het gaat niet over studenten, maar laten studenten inclusief participeren.
AA researchED2025-02-26T14:53:37+01:004 oktober 2024|
In deze lezing leer je hoe je leskwaliteit kunt meten en verbeteren vanuit een stevige wetenschappelijke basis én met praktische tips voor in jouw eigen praktijk.
Farida Yahyaoui2024-11-26T12:32:36+01:003 oktober 2024|
Kansenongelijkheid in het onderwijs is helaas realiteit. Daarmee is niet gezegd dat de docent geen verschil kan maken, want 'Cultureel Responsief Lesgeven' is een bewezen onderwijsbenadering als het gaat om actief bijdragen aan gelijke kansen.
Marleen Severijnen2024-11-07T14:15:53+01:003 oktober 2024|
Samenwerken in begeleide leernetwerken om de basisvaardigheden te versterken onder begeleiding van onderwijscoördinatoren van het ministerie van OCW. Hoe ziet die aanpak eruit?
alyssaedwards2024-11-07T14:13:01+01:002 oktober 2024|
Lezing over de belangrijkste ontwerpprincipes voor thematisch onderwijs en hoe je de lessen in een thema inhoudelijk sterk, interactief en gevarieerd kunt maken.