Muziek op school – Melissa ‘t Hart, Ynke van der Wagt en Romy de Winter, – EduMare Inclusief
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten? Wat betekent het om samen muziek maken?
AA researchED2025-10-01T09:37:21+02:0030 september 2025|
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten? Wat betekent het om samen muziek maken?
AA researchED2025-10-01T10:03:35+02:009 september 2025|
Wat is cluster 3/zml? Wat is een cluster 3/zml leerling? Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?
AA researchED2025-10-01T10:00:39+02:009 september 2025|
- Ontwikkeling van het aanvankelijk lezen - Doelgroep leesbegeleiding - Aanpak/behandeling leesproblemen
AA researchED2025-10-01T10:23:50+02:0021 augustus 2025|
- Invloed van systemen binnen families. - Signalen die ik al kind liet zien - Wat kan jij doen bij een vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld?
AA researchED2025-09-22T10:05:26+02:0014 augustus 2025|
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen. 2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs. 3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.
AA researchED2025-10-01T10:22:30+02:008 augustus 2025|
1. Gewoon goed onderwijs 2. Ouderverbondenheid 3. Pedagogische relatie
AA researchED2025-10-01T10:22:03+02:0023 juli 2025|
1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt? 2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn? 3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?
AA researchED2025-10-01T10:20:38+02:0016 juli 2025|
1. Breinontwikkeling van jonge kinderen 2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen. 3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden
AA researchED2025-09-22T09:41:24+02:0010 juli 2025|
- uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas. - kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen - routes naar een cultuur van hoge verwachtingen
AA researchED2025-09-22T10:48:49+02:009 juli 2025|
Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland. Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk. Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.