Muziek op school – Melissa ‘t Hart, Ynke van der Wagt en Romy de Winter, – EduMare Inclusief

2025-10-01T09:37:21+02:0030 september 2025|

Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten? Wat betekent het om samen muziek maken?  

Reacties uitgeschakeld voor Muziek op school – Melissa ‘t Hart, Ynke van der Wagt en Romy de Winter, – EduMare Inclusief

Ouder, school en kind: samen werken aan educatief partnerschap in inclusief onderwijs – Sema Uguz – EduMare Inclusief

2025-09-22T10:05:26+02:0014 augustus 2025|

1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen. 2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs. 3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.  

Reacties uitgeschakeld voor Ouder, school en kind: samen werken aan educatief partnerschap in inclusief onderwijs – Sema Uguz – EduMare Inclusief

Mam, ik kan niet meer – Betty van Brunschot – EduMare Inclusief

2025-10-01T10:22:03+02:0023 juli 2025|

1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt? 2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn? 3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?  

Reacties uitgeschakeld voor Mam, ik kan niet meer – Betty van Brunschot – EduMare Inclusief

Het Jonge Kind: “Het zwembad, hersenen en Pinterest.” – Wieneke Grootaarts – EduMare Inclusief

2025-10-01T10:20:38+02:0016 juli 2025|

1. Breinontwikkeling van jonge kinderen 2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen. 3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden  

Reacties uitgeschakeld voor Het Jonge Kind: “Het zwembad, hersenen en Pinterest.” – Wieneke Grootaarts – EduMare Inclusief

Van ik naar We. Over witte en zwarte zwanen scholen en een cultuur van hoge verwachtingen. – Iliass El Hadioui – EduMare Inclusief

2025-09-22T09:41:24+02:0010 juli 2025|

- uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas. - ⁠kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen - ⁠routes naar een cultuur van hoge verwachtingen  

Reacties uitgeschakeld voor Van ik naar We. Over witte en zwarte zwanen scholen en een cultuur van hoge verwachtingen. – Iliass El Hadioui – EduMare Inclusief

Uitdaging: hoe komen we tot een doorgaande lijn van peuter naar kleuter – Cathy van Tuijl – EduMare Inclusief

2025-09-22T10:48:49+02:009 juli 2025|

Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland. Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk. Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.  

Reacties uitgeschakeld voor Uitdaging: hoe komen we tot een doorgaande lijn van peuter naar kleuter – Cathy van Tuijl – EduMare Inclusief
Ga naar de bovenkant