Hoe maken we de lerarenopleidingen aantrekkelijker? – Anna Bosman – researchED Nederland 2025

2025-07-15T12:54:42+02:0027 februari 2025|

In deze sessie gaat hoogleraar Anna Bosman in op hoe we de lerarenopleidingen in Nederland aantrekkelijker en beter kunnen maken. Als oprichter van en docent aan de PWPO (academische opleiding voor leraren po) op de Radboud Universiteit in Nijmegen put Anna Bosman uit jaren ervaring en kennis uit onderzoek & wetenschap.

Reacties uitgeschakeld voor Hoe maken we de lerarenopleidingen aantrekkelijker? – Anna Bosman – researchED Nederland 2025

Effectief leesonderwijs in de praktijk: een kennisrijke les over Rembrandt bij de kleuters. – Maaike Groet – researchED Nederland 2025

2025-03-18T15:33:46+01:0012 februari 2025|

We kijken met elkaar naar een gefilmde begrijpend leesles op de Alan Turingschool in groep 1/2. Daarna gaan we hierover in gesprek.

Reacties uitgeschakeld voor Effectief leesonderwijs in de praktijk: een kennisrijke les over Rembrandt bij de kleuters. – Maaike Groet – researchED Nederland 2025

Naar een lerende school – Annemarie Neeleman, Jeanne van Loon – researchED Nederland 2025

2025-03-18T15:02:54+01:007 februari 2025|

Welke rol hebben leraren (gezamenlijk) bij het doorontwikkelen van een lerende cultuur op school? En hoe kun je bepalen welke stap je gezamenlijk wilt zetten? Denk mee met de ontwikkeling van een zelf-scan voor lerende onderwijsorganisaties.

Reacties uitgeschakeld voor Naar een lerende school – Annemarie Neeleman, Jeanne van Loon – researchED Nederland 2025
Ga naar de bovenkant