Van ik naar We. Over witte en zwarte zwanen scholen en een cultuur van hoge verwachtingen. – Iliass El Hadioui – EduMare Inclusief

2025-09-22T09:41:24+02:0010 juli 2025|

- uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas. - ⁠kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen - ⁠routes naar een cultuur van hoge verwachtingen  

Reacties uitgeschakeld voor Van ik naar We. Over witte en zwarte zwanen scholen en een cultuur van hoge verwachtingen. – Iliass El Hadioui – EduMare Inclusief

Uitdaging: hoe komen we tot een doorgaande lijn van peuter naar kleuter – Cathy van Tuijl – EduMare Inclusief

2025-09-22T10:48:49+02:009 juli 2025|

Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland. Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk. Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.  

Reacties uitgeschakeld voor Uitdaging: hoe komen we tot een doorgaande lijn van peuter naar kleuter – Cathy van Tuijl – EduMare Inclusief

Buitenbeentjes Binnenboord – Sofie van de Waart – EduMare Inclusief

2025-09-30T14:15:44+02:008 juli 2025|

- Hoe kunnen we ook passend onderwijs bieden aan hoogbegaafde leerlingen? - Wat zijn de valkuilen binnen verschillende subgroepen van hoogbegaafde leerlingen en hoe kunnen we die voorkomen? - Wat kan je doen om deze leerlingen binnenboord te houden?  

Reacties uitgeschakeld voor Buitenbeentjes Binnenboord – Sofie van de Waart – EduMare Inclusief

De kracht van verhalen. Bouwstenen van begrip. – Daniël Ponsen – EduMare Inclusief

2025-09-30T12:16:18+02:007 juli 2025|

• Hoe verhalen in het geschiedenisonderwijs kunnen bijdragen aan diep leren en blijvende betekenis. • Wanneer een krachtig verhaal een risico wordt en kan leiden tot onderwijsmythes. • Hoe je verhalen bewust en effectief inzet, zonder de werkelijkheid uit het oog te verliezen.  

Reacties uitgeschakeld voor De kracht van verhalen. Bouwstenen van begrip. – Daniël Ponsen – EduMare Inclusief

Onderpresteren ontmaskerd: – Bram van der Have – EduMare Inclusief

2025-10-01T10:26:17+02:002 juli 2025|

Wat is relatief onderpresteren, en waarom blijft het vaak onopgemerkt in de klas?Wat zijn de gevolgen van (h)erkenning of het uitblijven daarvan voor de ontwikkeling van leerlingen?Hoe kun je als leraar onderpresteren signaleren én leerlingen praktisch stimuleren met evidence-informed aanpakken?  

Reacties uitgeschakeld voor Onderpresteren ontmaskerd: – Bram van der Have – EduMare Inclusief
Ga naar de bovenkant