Jop Schaap
Na 12 jaar voor de klas in het VO maakte Jop de overstap naar de lerarenopleiding. Daar leidt hij docenten wiskunde op en is hij gestart met een promotieonderzoek naar Teacher Noticing.
researchED2023-10-09T16:02:28+02:0030 juni 2023|
Na 12 jaar voor de klas in het VO maakte Jop de overstap naar de lerarenopleiding. Daar leidt hij docenten wiskunde op en is hij gestart met een promotieonderzoek naar Teacher Noticing.
researchED2023-10-09T16:03:39+02:0030 juni 2023|
Theo viert dit jaar zijn 25-jarig onderwijsjubileum. In die tijd is hij continu op zoek naar de wisselwerking tussen didactiek en pedagogiek in zijn werk als lerarenopleider en onderzoeker.
researchED2023-11-20T15:36:41+01:0029 juni 2023|
Eefje Smit werkt aan een promotieonderzoek naar de ontwikkeling van vakdidactische kennis van hbo-bachelor studenten aardrijkskunde. Na haar studie fysische geografie en enkele jaren in het voortgezet onderwijs werkte Eefje sinds 2015 als lerarenopleider aardrijkskunde aan verschillende lerarenopleidingen. Ze werkt in haar onderwijs graag samen met ander bèta- en gammavakken, onder andere binnen de thema's erfgoed en duurzaamheid. In haar onderzoek is ze geïnteresseerd in de samenwerking tussen vakken en in de ontwikkeling van vakdidactische kennis bij haar studenten.
researchED2023-11-13T09:33:56+01:0029 juni 2023|
Hanneke Tuithof leidt docenten op, geeft nascholing en begeleidt praktijkonderzoek van docenten (in opleiding) aan de Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht. Zij doet zelf onderzoek naar de vakdidactische kennisontwikkeling van docenten en de rol van een nationale of regionale Canon in curriculumontwikkeling.