De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang van het werken met het NKC.
In deze sessie nemen we je mee in de wereld van het Nederlandse Kennis Curriculum (NKC). We bespreken waarom het opbouwen van een stevige kennisbasis voor leerlingen van groot belang is voor hun ontwikkeling en succes in het onderwijs.
Daarnaast gaan we in op het nut van een gestructureerd curriculum, dat niet alleen de leerresultaten verbetert, maar ook bijdraagt aan gelijke kansen voor alle leerlingen.
Tot slot benadrukken we de noodzaak van het kenniscurriculum. Het curriculum vormt de basis onder het onderwijs en gaat over keuzes op de lange termijn. Het geeft duidelijkheid over welke aspecten van kennis we willen overbrengen aan kinderen, zodat we dit niet aan toeval overlaten.
Deze sessie biedt waardevolle inzichten in waarom een goed doordacht kenniscurriculum essentieel is voor toekomstbestendig onderwijs.
In deze sessie nemen we je mee in de wereld van het Nederlandse Kennis Curriculum (NKC). We bespreken waarom het opbouwen van een stevige kennisbasis voor leerlingen van groot belang is voor hun ontwikkeling en succes in het onderwijs.
Daarnaast gaan we in op het nut van een gestructureerd curriculum, dat niet alleen de leerresultaten verbetert, maar ook bijdraagt aan gelijke kansen voor alle leerlingen.
Tot slot benadrukken we de noodzaak van het kenniscurriculum. Het curriculum vormt de basis onder het onderwijs en gaat over keuzes op de lange termijn. Het geeft duidelijkheid over welke aspecten van kennis we willen overbrengen aan kinderen, zodat we dit niet aan toeval overlaten.
Deze sessie biedt waardevolle inzichten in waarom een goed doordacht kenniscurriculum essentieel is voor toekomstbestendig onderwijs.
Wat is dyslexie en welke gevolgen heeft het voor leerlingen?
– Inzicht in kenmerken, oorzaken en veelvoorkomende misverstanden.
Hoe richt je ondersteuningsniveau 3 (ON3) effectief in binnen het basisonderwijs?
– De rol van de leerkracht, signalering, maatwerk, wettelijke verplichtingen en documentatie.
Hoe kan de interventiemethode Connect Lezen worden ingezet bij leerlingen met leesproblemen?
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)
Waar vind ik vakdocenten?
Wat betekent het om samen muziek maken?
– Je leert wat werkt in het leesonderwijs
– Je krijgt handvatten om evidence-informed keuzes te maken voor leermiddelen of methodes
– Je hoort de ervaringen van een inspiratieschool