1. Breinontwikkeling van jonge kinderen
2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen.
3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden
Waarom leren jonge kinderen écht anders? En belangrijker nog: hoe vertalen we die kennis naar krachtig onderwijs, zodat het effect merkbaar blijft – ook in de bovenbouw?
Goed onderwijs aan het jonge kind is geen luxe, maar een investering die zich keer op keer terugbetaalt. Het legt de basis voor o.a. zelfvertrouwen, leerhouding en zelfregulatie. Toch is het in de praktijk vaak zoeken: wat werkt écht, en hoe maak je daarin de juiste keuzes?
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. Met inzichten uit onderzoek en theorie, maar altijd met een stevige brug naar de praktijk. Verwacht herkenbare voorbeelden uit de kleuterklas, eerlijke reflecties én praktische handvatten die je morgen al kunt inzetten.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten bij deze sessie!
Waarom leren jonge kinderen écht anders? En belangrijker nog: hoe vertalen we die kennis naar krachtig onderwijs, zodat het effect merkbaar blijft – ook in de bovenbouw?
Goed onderwijs aan het jonge kind is geen luxe, maar een investering die zich keer op keer terugbetaalt. Het legt de basis voor o.a. zelfvertrouwen, leerhouding en zelfregulatie. Toch is het in de praktijk vaak zoeken: wat werkt écht, en hoe maak je daarin de juiste keuzes?
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. Met inzichten uit onderzoek en theorie, maar altijd met een stevige brug naar de praktijk. Verwacht herkenbare voorbeelden uit de kleuterklas, eerlijke reflecties én praktische handvatten die je morgen al kunt inzetten.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten bij deze sessie!
1. Gewoon goed onderwijs
2. Ouderverbondenheid
3. Pedagogische relatie
1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt?
2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn?
3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?
– Wat versta je onder duurzaamheid?
– Welke kansen zien we?
– Hoe kunnen we elkaar inspireren en samen bouwen aan een duurzame toekomst voor ons onderwijs?