1. Breinontwikkeling van jonge kinderen
2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen.
3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden
Waarom leren jonge kinderen echt anders? En hoe zetten we die kennis om in krachtig onderwijs dat ook in de bovenbouw zichtbaar effect heeft? Goed onderwijs aan jonge kinderen is geen luxe, maar een onmisbare investering die keer op keer terugbetaald. Het legt de fundering voor zelfvertrouwen, een positieve leerhouding en zelfregulatie. Toch blijkt in de praktijk vaak dat het vinden van wat écht werkt en het maken van de juiste keuzes een uitdaging is.
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. We koppelen inzichten uit onderzoek en theorie aan praktijkvoorbeelden uit de kleuterklas. Je kunt rekenen op herkenning, eerlijke reflecties en vooral praktische handvatten die je morgen al kunt toepassen. Benieuwd naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten en samen te ontdekken wat jong leren écht krachtig maakt!
Waarom leren jonge kinderen echt anders? En hoe zetten we die kennis om in krachtig onderwijs dat ook in de bovenbouw zichtbaar effect heeft? Goed onderwijs aan jonge kinderen is geen luxe, maar een onmisbare investering die keer op keer terugbetaald. Het legt de fundering voor zelfvertrouwen, een positieve leerhouding en zelfregulatie. Toch blijkt in de praktijk vaak dat het vinden van wat écht werkt en het maken van de juiste keuzes een uitdaging is.
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. We koppelen inzichten uit onderzoek en theorie aan praktijkvoorbeelden uit de kleuterklas. Je kunt rekenen op herkenning, eerlijke reflecties en vooral praktische handvatten die je morgen al kunt toepassen. Benieuwd naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten en samen te ontdekken wat jong leren écht krachtig maakt!
1. Denkbeelden en inzichten over meertaligheid
2. Een inclusieve, taalgerichte aanpak voor functioneel meertalig werken in het basisonderwijs
3. Adviezen en tools om je meertalige lespraktijk te versterken
– Je leert wat werkt in het leesonderwijs
– Je krijgt handvatten om evidence-informed keuzes te maken voor leermiddelen of methodes
– Je hoort de ervaringen van een inspiratieschool
– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas