Door zelfregulatie naar zelfstandigheid

Hilly Drok
Blanca Wilde López

Omschrijving

Een belangrijk doel van het onderwijs is om studenten en leerlingen uiteindelijk tot zelfstandige beheersing te laten komen van hetgeen ze wordt aangeleerd. Uiteindelijk zullen ze namelijk zelf in staat moeten zijn om het eindexamen te maken, dat sollicitatiegesprek in het Engels te voeren of die klant professioneel te woord te staan. Maar om zelfstandigheid te bereiken, heb je zelfregulatievaardigheden nodig. Deze vaardigheden moeten leerlingen en studenten wel aangeleerd worden, zeker op domeinen waar zij moeite mee hebben. Maar hoe organiseer je dat in je dagelijkse praktijk? Wij willen je in deze sessie handvatten bieden hoe je leerlingen en studenten meer zelfregulatievaardigheden aan kunt leren op weg naar zelfstandigheid.

Downloads

Docent, auteur en trainer
Toetsrevolutie

Hilly Drok is docent Didactiek op de PABO aan de HAN. Zij is vertaler van De Principes van Rosenshine en hoofdauteur van het populaire boek ReguLEER!. Als veelgevraagd spreker geeft zij lezingen, keynotes en trainingen over effectieve didactiek, zoals de principes van Rosenshine, effectieve leerstrategieën, formatief handelen en zelfregulerend leren.

Trainer en adviseur voor Toetsrevolutie / schoolleider vo
Toetsrevolutie

Blanca Wilde López is voormalig docent Spaans en Engels met twintig jaar ervaring op zowel het po, mbo, vo en het hbo. Tegenwoordig werkt zij als schoolleider in het vo en als trainer en adviseur bij Toetsrevolutie. Haar grootste passie is docenten en scholen ondersteunen zodat formatief handelen onderdeel wordt van een leergerichte en effectieve onderwijscultuur.

Ga naar de bovenkant