Koerssessie Inclusief Onderwijs in 2035 – Margreet de Vries – EduMare Inclusief
- We gaan in op inclusief onderwijs in 2035 - We verkennen de toekomst - We kijken ook naar het hier en nu
Ruben Guit2025-11-05T00:19:52+01:006 oktober 2025|
- We gaan in op inclusief onderwijs in 2035 - We verkennen de toekomst - We kijken ook naar het hier en nu
Ruben Guit2025-11-05T00:20:08+01:006 oktober 2025|
- Wat weten we uit onderzoek over wat vaak werkt in de klas? - Hoe vertaal je dat naar jouw leerlingen, jouw vak, jouw school? - Wat doe je als het níet werkt?
AA researchED2025-11-05T00:20:22+01:005 oktober 2025|
- Marx en Adorno - Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd - Een aantal mogelijke oplossingen
AA researchED2025-10-21T14:16:44+02:002 oktober 2025|
- Routines: Hoe kun je leerlingen op de eenvoudigste en snelste manier terugkerende taken en handelingen in de klas laten uitvoeren? - Klare taal: Hoe vertel je leerlingen wat van hen wordt verwacht, zodat duidelijk is wat je beslist niet verwacht? - Brein: Hoe heeft je brein invloed op het leerproces?
AA researchED2025-10-20T16:01:05+02:009 september 2025|
Wat is cluster 3/zml? Wat is een cluster 3/zml leerling? Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?
AA researchED2025-11-05T00:22:14+01:0021 augustus 2025|
- Invloed van systemen binnen families. - Signalen die ik als kind liet zien - Wat kan jij doen bij een vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld?
AA researchED2025-11-05T00:22:26+01:008 augustus 2025|
1. Gewoon goed onderwijs 2. Ouderverbondenheid 3. Pedagogische relatie
AA researchED2025-10-16T13:47:50+02:0023 juli 2025|
1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt? 2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn? 3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?
AA researchED2025-11-05T00:23:17+01:0010 juli 2025|
- uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas. - kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen - routes naar een cultuur van hoge verwachtingen
Ruben Guit2025-11-05T00:23:34+01:008 juli 2025|
- Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)- Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)- Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)