Ontdek de sleutels tot effectief leesonderwijs – Elize Jong en Bart Droogers – researchED Nederland 2024
Een interactieve sessie over wetenschappelijke inzichten én praktijkverhalen over effectief leesonderwijs.
researchED2024-06-14T18:35:08+02:0011 april 2024|
Een interactieve sessie over wetenschappelijke inzichten én praktijkverhalen over effectief leesonderwijs.
researchED2024-06-13T11:34:00+02:009 april 2024|
Kan anders organiseren helpen tegen het lerarentekort? Vanuit het LerarenLab van Ontwikkelkracht delen we meer en minder effectieve aanpakken in andere landen en Nederlandse ervaringen met anders organiseren.
researchED2024-06-14T18:39:28+02:004 april 2024|
In het Masterplan Basisvaardigheden werken scholen samen in begeleide leernetwerken aan onderwijsverbetering. In deze sessie laten wij de werkwijze zien, omdat die voor elke school bruikbaar is.
researchED2024-06-27T15:37:33+02:003 april 2024|
Er is de laatste tijd steeds meer aandacht voor het integreren van taaldoelen in kennisrijke thema’s over de wereld. Hoe pak je dit als leerkracht aan? Tijdens deze presentatie geven Annemieke Keersmaekers en Loes de Smet concrete tips en handvatten om als leerkracht aan de slag te gaan met het geven van goede wereldoriëntatie lessen, waarbij het verkrijgen van kennis en tekstbegrip centraal staan.
researchED2025-02-17T15:54:24+01:003 april 2024|
Sessie op basis van het nieuwe boek, complementair aan "Wijze Lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek". Evidence-informed aan de slag met Edtech in de klas.
researchED2025-02-27T12:46:58+01:0028 maart 2024|
Op weg naar inclusief onderwijs is het enorm belangrijk, dat we heel goed blijven kijken naar de samenstelling van de groep. Wij vertellen over de lessen die we leerden over het werken met gemengde groepen.
researchED2024-06-13T14:11:15+02:0026 maart 2024|
Wil je weten hoe je vragen en ideeën in je school boven tafel haalt? Volg dan tijdens researchED op 22 juni de masterclass 'Op verkenning in de wereld van vraagstukken'.
researchED2024-06-27T16:01:36+02:0026 maart 2024|
Een doordachte ondersteuning van startende leerkrachten beïnvloedt het lerarentekort zowel kwantitatief als kwalitatief. In deze sessie krijg je een inkijk in hoe je deze vormgeeft in een school.
researchED2025-02-17T15:54:41+01:0014 maart 2024|
Hoe kies je een goede methode of ontwerp je zelf didactisch kwalitatief lesmateriaal? Met het kwaliteitskader “Wijze lessen voor het ontwikkelen, kiezen en gebruiken van leermiddelen” reiken we leerkrachten concrete handvatten aan.
researchED2024-06-14T18:45:29+02:006 maart 2024|
Het project 'de professionele dialoog' verbindt praktijkkennis en kennis uit wetenschap. In gesprek delen leraren praktijkkennis, waarna dit verbonden wordt met wetenschappelijke inzichten.