De basis van goed lesgeven met Klaskit als kompas. – Thysia Jansson, Zefanja Tiemann – EduMare Inclusief

2025-11-05T00:21:37+01:0026 september 2025|

Doelen van de workshop:Ontdekken hoe je als leraar met bewezen effectieve leerstrategieën het leren van je leerlingen zichtbaar kunt versterken. Inspiratie opdoen hoe je theorie en praktijk koppelt, zodat je deze strategieën doelgericht en effectief kunt toepassen in je eigen klas. Samen met collega’s bouwen aan vertrouwen in je gezamenlijke kracht om zo het verschil te maken in de klas.  

Reacties uitgeschakeld voor De basis van goed lesgeven met Klaskit als kompas. – Thysia Jansson, Zefanja Tiemann – EduMare Inclusief

Vreedzame Wijk: community programma voor democratisch burgerschap in de wijk – Agnes Pols, Carin de Koning – EduMare Inclusief

2025-11-05T00:21:51+01:0018 september 2025|

Democratisch burgerschap in de school en in de wijk (voorbeeld: basisschool de Regenboog van Vreedzame School naar Vreedzame Wijk) Vreedzame Wijk: een community aanpak, samenwerken rond een gezamenlijk pedagogisch belang Democratische oefenvelden: De jeugd is aanzet; ze krijgen een stem, worden gehoord en gaan aan de slag.  

Reacties uitgeschakeld voor Vreedzame Wijk: community programma voor democratisch burgerschap in de wijk – Agnes Pols, Carin de Koning – EduMare Inclusief

Dyslexie, Ondersteuningsniveau 3 en Connect Lezen – Tamara Rijneveldshoek, Annelies Hartog – EduMare Inclusief

2025-10-20T16:15:35+02:0016 september 2025|

Wat is dyslexie en welke gevolgen heeft het voor leerlingen? – Inzicht in kenmerken, oorzaken en veelvoorkomende misverstanden.Hoe richt je ondersteuningsniveau 3 (ON3) effectief in binnen het basisonderwijs? – De rol van de leerkracht, signalering, maatwerk, wettelijke verplichtingen en documentatie.Hoe kan de interventiemethode Connect Lezen worden ingezet bij leerlingen met leesproblemen?  

Reacties uitgeschakeld voor Dyslexie, Ondersteuningsniveau 3 en Connect Lezen – Tamara Rijneveldshoek, Annelies Hartog – EduMare Inclusief

“Juf, mag ik in het Turks denken?” Functioneel meertalig werken in het basisonderwijs – Kitty Leuverink – EduMare Inclusief

2025-11-05T00:22:01+01:005 september 2025|

1. Denkbeelden en inzichten over meertaligheid 2. Een inclusieve, taalgerichte aanpak voor functioneel meertalig werken in het basisonderwijs 3. Adviezen en tools om je meertalige lespraktijk te versterken  

Reacties uitgeschakeld voor “Juf, mag ik in het Turks denken?” Functioneel meertalig werken in het basisonderwijs – Kitty Leuverink – EduMare Inclusief
Ga naar de bovenkant