– Backstage-dynamieken in de school
– De impact hiervan op collective teacher efficacy
In elke school bestaat een “backstage” omgeving: de sociale ruimtes, routines en interacties buiten het zicht van leerlingen. Juist daar worden verwachtingen voor een groot gedeelte gevormd – zowel over leerlingen als over collega’s – en kan kansenongelijkheid onbewust worden versterkt. In deze workshop maken we deze backstage-dynamieken zichtbaar a.d.h.v. het gedachegoed van De Transformatieve School en onderzoeken we hun impact op collective teacher efficacy.
In elke school bestaat een “backstage” omgeving: de sociale ruimtes, routines en interacties buiten het zicht van leerlingen. Juist daar worden verwachtingen voor een groot gedeelte gevormd – zowel over leerlingen als over collega’s – en kan kansenongelijkheid onbewust worden versterkt. In deze workshop maken we deze backstage-dynamieken zichtbaar a.d.h.v. het gedachegoed van De Transformatieve School en onderzoeken we hun impact op collective teacher efficacy.
– Wat is generatieve AI?
– Wat is hype wat is werkelijkheid?
– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?
– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas
De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang van het werken met het NKC.