– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)
– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)
– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)
In deze sessie neemt Barend Last, leraar, onderwijsmaker en auteur van ‘Chatten met Napoleon’, je mee in de impact van generatieve AI op het onderwijs. Hij doet dit vanuit drie invalshoeken: Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum), Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar), en Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing). Barend combineert humor met rijke voorbeelden en een genuanceerd verhaal over de zin en onzin van AI in de klas.
In deze sessie neemt Barend Last, leraar, onderwijsmaker en auteur van ‘Chatten met Napoleon’, je mee in de impact van generatieve AI op het onderwijs. Hij doet dit vanuit drie invalshoeken: Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum), Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar), en Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing). Barend combineert humor met rijke voorbeelden en een genuanceerd verhaal over de zin en onzin van AI in de klas.
Rust in de school! Hoe doe je dat precies?
Hoe creëer en behoud je uniformiteit binnen je team?
Op welke manier dragen routines bij aan het vergroten van rust en veiligheid?
De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang van het werken met het NKC.
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen.
2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs.
3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.