Evidence-informed, moet dat nu ook weer?

Pedro De Bruyckere

Evidence-based, evidence-informed, research-informed,…
Wat is het allemaal en leren de kinderen en jongeren er meer van?
Pedro De Bruyckere legt no-nonsense waarom evidence-informed een eerherstel is voor de docent, wat die er mee kan doen, wat beter niet en vooral hoe maar deels gaat over keuzes maken op basis van een bijsluiter.

Pedagoog en onderzoeker
Universiteit Utrecht/Leerpunt

Pedro De Bruyckere (°1974) is al jaren bekend als factchecker en mythbuster in onderwijs in binnen- en buitenland.
Hij schreef populaire boeken met oa Paul Kirschner en Casper Hulshof over mythes in het onderwijs zoals Jongens zijn Slimmer dan Meisjes. Hij blogt dagelijks op xyofeinstein.be en TheEconomyOfMeaning.com.
Pedro maakt graag moeilijke theorieën toegankelijk naar de dagelijkse praktijk.

Bibliografie:

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

In het kort: Middels recent onderzoek wordt besproken wat op dit moment het meest helpend is (en wat niet (meer)) bij de begeleiding van hoogbegaafde jongeren in PO en VO.
In het kort: Sterk Techniekonderwijs als catalysator voor vernieuwing en contextrijk onderwijs
In het kort: In deze sessie gaan we in op hoe je als leraar, maar liever nog als school, kunt werken aan het realiseren van een veilig en positief leerklimaat.
Home Aurora-onderwijscongres
Ga naar de bovenkant