Close Reading

Team De Korenbloem

Na twee jaar scholing en ervaring opdoen met Close Reading, willen we onze kennis graag delen! Welke teksten zijn geschikt en horen bij de ‘rijke teksten’? Hoe zorg je dat begrijpend lezen zinvol en betekenisvol is? Hoe volg je alle kinderen? Hoe borg je het aanbod? Hoe werk je samen als team om te komen tot een schoolbrede aanpak, wat zijn do’s en don’ts?

Team Korenbloem
Aurora Basisonderwijs

Na twee jaar scholing (Expertis) en ervaring opdoen, willen wij onze kennis over Close Reading graag delen!

We weten hoe we rijke teksten kunnen koppelen aan thematisch werken en hoe we begrijpend lezen voor alle kinderen echt betekenisvol kunnen maken. Door doelgericht te werken en kinderen goed te volgen, kunnen alle kinderen profiteren van het aanbod: zowel de basisgroep als de kinderen die meer uitdaging nodig hebben of juist meer ondersteuning.

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

In het kort: Tekstloze prentenboeken zijn kansrijke spiegels en vensters voor alle kinderen én hun ouders. Wat is er bekend over de bijdrage van tekstloze prentenboeken aan de ontwikkeling van kinderen? Wat kun je ermee in de praktijk?
Mitte Schroeven
In het kort: Hoe kan artificiële intelligentie jouw didactiek versterken?
In het kort: Tijdens deze presentatie wordt er ingegaan op de relatie tussen hoogsensitiviteit en hoogbegaafdheid en wat er tot nu toe bekend is. En vooral wat betekent dit voor de actuele onderwijspraktijk?
Ga naar de bovenkant