Close Reading

Team De Korenbloem

Na twee jaar scholing en ervaring opdoen met Close Reading, willen we onze kennis graag delen! Welke teksten zijn geschikt en horen bij de ‘rijke teksten’? Hoe zorg je dat begrijpend lezen zinvol en betekenisvol is? Hoe volg je alle kinderen? Hoe borg je het aanbod? Hoe werk je samen als team om te komen tot een schoolbrede aanpak, wat zijn do’s en don’ts?

Team Korenbloem
Aurora Basisonderwijs

Na twee jaar scholing (Expertis) en ervaring opdoen, willen wij onze kennis over Close Reading graag delen!

We weten hoe we rijke teksten kunnen koppelen aan thematisch werken en hoe we begrijpend lezen voor alle kinderen echt betekenisvol kunnen maken. Door doelgericht te werken en kinderen goed te volgen, kunnen alle kinderen profiteren van het aanbod: zowel de basisgroep als de kinderen die meer uitdaging nodig hebben of juist meer ondersteuning.

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

Bettie Bolderink
In het kort: Als onderwijsprofessional sta je voor de uitdagende taak om niet alleen kennis over te dragen, maar ook om een veilige, begripvolle en motiverende omgeving voor je leerlingen te creëren. Maar hoe ga je om met de emotionele behoeften van een kind en de groep als er sprake is van verlieservaringen?
In het kort: De gemiddelde aandachtsspanne is ongeveer 15 minuten en die gaat ook nog eens achteruit. Dat staat in menig handboek, maar klopt dit wel?
In het kort: Sterk Techniekonderwijs als catalysator voor vernieuwing en contextrijk onderwijs
Ga naar de bovenkant