Pieter Mannak
Pieter Mannak is lerarenopleider geschiedenis en vakdidacticus bij de Hogeschool Utrecht. Expertise in de toepassing van digitale leercontexten, zoals gamebased-learning, VR en AI.
Pim Renou
Pim Renou is informatiespecialist educatie bij de bibliotheek van de Hogeschool Utrecht. Hij verzorgt workshops met vernieuwende digitale technologie voor het HUB-Lab en is bestuurslid bij de Vereniging Geschiedenisdocenten Nederland. Hij heeft een passie voor het raakvlak van educatie, spel en technologie. Ook is hij actief met de implementatie in het onderwijs van aspecten van digitale geletterdheid, zoals informatievaardigheden en mediawijsheid.
Daan van Leeuwen
Daan van Leeuwen is lerarenopleider geschiedenis aan de Hogeschool Utrecht, hoofdredacteur van Kleio (het tijdschrift van de vereniging van geschiedenisdocenten) en auteur. Hij gaf eerder workshops en publiceerde over gamen in de (geschiedenis-)les waarbij de meerwaarde van de game als rijke leercontext centraal stond. Daarnaast werkt hij op dit moment met onder andere Pieter Mannak aan een groot geschiedeniswerkvormenboek (2024).
Kristina Goodnight
Kristina Goodnight is docentopleider Engels op de Hogeschool Utrecht; drama, spreekvaardigheid en (Amerikaans) cultuur staan centraal in haar lespraktijk. Zij doet momenteel ook een promotieonderzoek rondom het professionaliseren van docenten moderne vreemde talen in dramatechnieken.
Irene de Kleyn
Irene de Kleyn is lerarenopleider en vakdidactica Moderne Vreemde Talen (MVT) op de Hogeschool Utrecht met ervaring in het voortgezet onderwijs. Irene is curriculum verantwoordelijke van de Bachelor lerarenopleidingen Engels en Frans. Zij heeft een leidende rol in het herontwerp van de leerlijn vakdidactiek MVT.
Mariska Dinkelman
Mariska Dinkelman is docentopleider Spaans met expertise op het gebied van interculturele competentie en wereldburgerschap. Daarnaast is zij als projectleider verbonden aan Leerpracht VO; boeien, binden en behouden van onderwijsprofessionals in grootstedelijke context.
Milena Spaan
Milena Spaan is onderzoeker binnen het lectoraat Curriculumvraagstukken funderend onderwijs van de Hogeschool Utrecht. Haar onderzoek richt zich op de manier waarop docenten van de verschillende schoolvakdomeinen kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van digitale geletterdheid bij leerlingen op het gebied van programmeren. Milena is werkzaam bij de lerarenopleiding Techniek als lerarenopleider en zij is coördinator van de minor Educatieve games & Digitale geletterdheid voor de Hogeschool Utrecht. Daarnaast is zij vakexpert bij het team actualisatie kerndoelen Digitale geletterdheid van SLO.
Gerald van Dijk
Gerald van Dijk is lerarenopleider en onderzoeker aan het lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs van de Hogeschool Utrecht. Zijn onderzoek gaat onder andere over techniekonderwijs, het opleiden en nascholen van bètadocenten en taal in de bètavakken. In zijn promotieonderzoek kwamen deze onderwerpen bij elkaar. Gerald heeft ruime ervaring als docent in de bètatechnische vakken, onder andere in het vmbo. Naast zijn werk als onderzoeker is hij hoofddocent aan de lerarenopleiding techniek van Hogeschool Utrecht.









