Denk mee over een goed leescurriculum op de pabo – Mirjam Snel, Inouk Boerma en Marte Jongbloed – researchED Nederland 2024

2024-06-14T18:34:35+02:001 februari 2024|

Binnen de complexiteit van opleiden willen we samen nadenken over een goed leescurriculum voor de pabo

Reacties uitgeschakeld voor Denk mee over een goed leescurriculum op de pabo – Mirjam Snel, Inouk Boerma en Marte Jongbloed – researchED Nederland 2024

Teksten schrijven om beter te leren lezen en spreken – Margreet Mulder – researchED Nederland 2024

2025-02-26T16:43:07+01:0019 januari 2024|

Het schrijven van teksten is een ondergeschoven kindje in het onderwijs. Dat is jammer, want juist als je dit complexe vakgebied onder de knie krijgt kan je ook teksten beter begrijpen en betere gesprekken voeren.

Reacties uitgeschakeld voor Teksten schrijven om beter te leren lezen en spreken – Margreet Mulder – researchED Nederland 2024

Geactualiseerde kerndoelen en eindtermen Nederlands – Gerdineke van Silfhout en Jocelijn Pleumeekers – researchED Nederland 2024

2025-02-26T14:10:45+01:004 januari 2024|

In onze sessie lichten we toe hoe de geactualiseerde kerndoelen en eindtermen Nederlands eruit zien, wat er veranderd is en hoe werken aan zowel kennis, (vak)inhouden als taalvaardigheden hand in hand gaan

Reacties uitgeschakeld voor Geactualiseerde kerndoelen en eindtermen Nederlands – Gerdineke van Silfhout en Jocelijn Pleumeekers – researchED Nederland 2024

Bijna alles wat je moet weten over thematisch onderwijs – Eva Naaijkens en Martin Bootsma – researchED Nederland 2024

2024-06-12T18:41:14+02:0031 december 2023|

In Bijna alles wat je moet weten over thematisch onderwijs beschrijven Martin Bootsma en Eva Naaijkens hoe je als basisschool thematisch onderwijs kunt ontwerpen en geven, waarbij je niet alleen de zaakvakken aanbiedt, maar waarin je ook onderdelen van het taalonderwijs, burgerschap, digitale geletterdheid en de creatieve vakken onderbrengt.

Reacties uitgeschakeld voor Bijna alles wat je moet weten over thematisch onderwijs – Eva Naaijkens en Martin Bootsma – researchED Nederland 2024

Thematisch onderwijs in de modern-traditionele school – Erik Meester – researchED Nederland 2024

2024-06-27T15:17:29+02:0029 november 2023|

Het onderwijzen van een kennisrijk en thematisch curriculum aan leerlingen vanaf jonge leeftijd is bewezen effectief voor de ontwikkeling van hun essentiële taalvaardigheid en kan kansenongelijkheid aanzienlijk reduceren. In deze sessie wordt uitgelegd hoe dat precies werkt en hoe je dit soort onderwijs als school kunt realiseren.

Reacties uitgeschakeld voor Thematisch onderwijs in de modern-traditionele school – Erik Meester – researchED Nederland 2024
Ga naar de bovenkant