1) Waaraan herkennen we topleraren?
2) Wat is de beste manier om te werken aan je eigen vakmanschap?
Het is fascinerend om experts aan het werk te zien. De concertpianiste die foutloos een sonate van Mozart speelt, of de brandweerman die precies weet hoe een complexe brand bestreden kan worden. Zij zijn zeer deskundig op een bepaald gebied en presteren daarbinnen op het hoogste niveau.
Ook in het onderwijs zijn experts te vinden. Bij sommige leraren lijkt alles te kloppen: ze geven krachtig les, er heerst een prettige rust in de groep en het klassenmanagement loopt gesmeerd. Vaak weten zij in lastige situaties direct de juiste aanpak te kiezen. Maar hoe wordt een prima leraar eigenlijk een topleraar?
In deze lezing neemt Marald Mens je mee in de wereld van expertise in lesgeven. Waaraan herkennen we topleraren als zij voor de klas staan? En is er volgens de wetenschap een ‘gouden standaard’ om te werken aan je vakmanschap? Jazeker en het heeft iets met Tom Cruise van doen…
Het is fascinerend om experts aan het werk te zien. De concertpianiste die foutloos een sonate van Mozart speelt, of de brandweerman die precies weet hoe een complexe brand bestreden kan worden. Zij zijn zeer deskundig op een bepaald gebied en presteren daarbinnen op het hoogste niveau.
Ook in het onderwijs zijn experts te vinden. Bij sommige leraren lijkt alles te kloppen: ze geven krachtig les, er heerst een prettige rust in de groep en het klassenmanagement loopt gesmeerd. Vaak weten zij in lastige situaties direct de juiste aanpak te kiezen. Maar hoe wordt een prima leraar eigenlijk een topleraar?
In deze lezing neemt Marald Mens je mee in de wereld van expertise in lesgeven. Waaraan herkennen we topleraren als zij voor de klas staan? En is er volgens de wetenschap een ‘gouden standaard’ om te werken aan je vakmanschap? Jazeker en het heeft iets met Tom Cruise van doen…
– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas
Wat is Goud Onderwijs?
Op welke wijze krijgen de drie pijlers van Goud Onderwijs: anders organiseren, focus op curriculum en een positieve schoolcultuur concreet vorm binnen de schoolpraktijk?
We richten ons tijdens de workshop op de rol van de leerlingdecaan en de wijze waarop deze functie binnen de school wordt vormgegeven.
Wat is cluster 3/zml?
Wat is een cluster 3/zml leerling?
Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?