– Marx en Adorno
– Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd
– Een aantal mogelijke oplossingen
Deze sessie met Eric van ‘t Zelfde biedt een inspirerende blik op de actuele ontwikkelingen in onze samenleving en de impact daarvan op de jeugd. Je ontdekt hoe maatschappelijke veranderingen zijn ontstaan, wat de gevolgen zijn voor jonge mensen en welke krachtige oplossingen het onderwijs kan bieden om het tij te keren.
Volgens Eric ligt er een belangrijke taak voor scholen: ze zijn meer dan ooit dé plek om polarisatie tegen te gaan en bij te dragen aan een mooiere, verbonden samenleving. Laat je meenemen in zijn visie en praktijkvoorbeelden en krijg concrete handvatten om samen het verschil te maken voor de volgende generatie!
Deze sessie met Eric van ‘t Zelfde biedt een inspirerende blik op de actuele ontwikkelingen in onze samenleving en de impact daarvan op de jeugd. Je ontdekt hoe maatschappelijke veranderingen zijn ontstaan, wat de gevolgen zijn voor jonge mensen en welke krachtige oplossingen het onderwijs kan bieden om het tij te keren.
Volgens Eric ligt er een belangrijke taak voor scholen: ze zijn meer dan ooit dé plek om polarisatie tegen te gaan en bij te dragen aan een mooiere, verbonden samenleving. Laat je meenemen in zijn visie en praktijkvoorbeelden en krijg concrete handvatten om samen het verschil te maken voor de volgende generatie!
Wat is Goud Onderwijs?
Op welke wijze krijgen de drie pijlers van Goud Onderwijs: anders organiseren, focus op curriculum en een positieve schoolcultuur concreet vorm binnen de schoolpraktijk?
We richten ons tijdens de workshop op de rol van de leerlingdecaan en de wijze waarop deze functie binnen de school wordt vormgegeven.
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen.
2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs.
3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.