Leraar, spreker en schrijver,
Buro Mindshift / BS De Regenboog

(Generatieve) AI in het onderwijs: Handig of hinder?

In deze sessie neemt Barend Last, leraar, onderwijsmaker en auteur van ‘Chatten met Napoleon’, je mee in de impact van generatieve AI op het onderwijs. Hij doet dit vanuit drie invalshoeken: Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum), Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar), en Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing). Barend combineert humor met rijke voorbeelden en een genuanceerd verhaal over de zin en onzin van AI in de klas.

(Generatieve) AI in het onderwijs: Handig of hinder?

Barend Last

In deze sessie neemt Barend Last, leraar, onderwijsmaker en auteur van ‘Chatten met Napoleon’, je mee in de impact van generatieve AI op het onderwijs. Hij doet dit vanuit drie invalshoeken: Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum), Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar), en Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing). Barend combineert humor met rijke voorbeelden en een genuanceerd verhaal over de zin en onzin van AI in de klas.

Preview

Over de spreker

Leraar, spreker en schrijver,
Buro Mindshift / BS De Regenboog

Barend Last (1986) begon als leerkracht in het basisonderwijs, waar zijn passie voor onderwijsinnovatie ontstond. Hij interesseerde zich vooral voor de vraag: ‘Waarom doen we eigenlijk wat we doen?’ en stroomde daarom door naar de wetenschappelijke wereld. Hij werkte onder meer als docent, manager en onderwijsspecialist in verschillende lagen van het onderwijs. Inmiddels is hij vooral actief als schrijver, spreker en onderwijsmaker én staat hij weer één dag per week als leraar voor de klas in het basisonderwijs.

Meer sessies

In het kort: Kennismaken en uitwisseling met vakgenoten
In het kort: Kennismaken en uitwisseling met vakgenoten
In het kort: In de presentatie van Gedragseconomie komt de verzonken kosten-valkuil langs, tijd- en prijsillussie, reference drift, anker effect en alle ander denkfouten rondom koopgedrag; tot slot de niet rationele motieven om iets te kopen. Aansluitend gaan we hebben over Gemeenschapseconomie en True Pricing, beoogde nieuwe onderdelen in het examenprogramma; in hoeverre voegt het iets toe, is het actueel, is het over te brengen aan leerlingen?