De executieve functies in de klas
Christa Jansen-Dijk |
- 10.30 - 11.20 uur
- 125
- Pedagogiek/didactiek
- po, sbo, so, vso
Ik neem de docenten/ leerkrachten mee in de wereld van de executieve (uitvoerende functies) In een uur gaan we een aantal van deze functies langs aan de hand van eigen werkplannen/ ervaringen.
Het doel: weten waarom deze functies van wezenlijk belang zijn, herkennen van zaken waarin leerlingen vastlopen en weten dat relevante informatie om ze verder te helpen voor handen is. link en bron naar verschillende organisaties.
Meer Aurora-onderwijscongres sessies
- 11.35
- Docentenkamer
Bettie Bolderink
- omgaan met verlieservaringen, Pedagogiek/didactiek
- po, sbo, so, vso
In het kort: Als onderwijsprofessional sta je voor de uitdagende taak om niet alleen kennis over te dragen, maar ook om een veilige, begripvolle en motiverende omgeving voor je leerlingen te creëren. Maar hoe ga je om met de emotionele behoeften van een kind en de groep als er sprake is van verlieservaringen?
- 13.15
- 124
- Basisvaardigheden, Curriculum, Pedagogiek/didactiek, Verbetercultuur
- po
In het kort: Wat zeggen toetsresultaten over de kwaliteit van je curriculum?
- 13.15
- 117/118
Martin Timmer
- Hoogbegaafdheid, Kansengelijkheid, Overig n.l., talentonderwijs
- po, sbo, so, vso
In het kort: Middels recent onderzoek wordt besproken wat op dit moment het meest helpend is (en wat niet (meer)) bij de begeleiding van hoogbegaafde jongeren in PO en VO.