De executieve functies in de klas

Christa Jansen-Dijk

Ik neem de docenten/ leerkrachten mee in de wereld van de executieve (uitvoerende functies) In een uur gaan we een aantal van deze functies langs aan de hand van eigen werkplannen/ ervaringen.
Het doel: weten waarom deze functies van wezenlijk belang zijn, herkennen van zaken waarin leerlingen vastlopen en weten dat relevante informatie om ze verder te helpen voor handen is. link en bron naar verschillende organisaties.

intern (ambulant) begeleider
KSG en Gymnasium Apeldoorn VOG

Ik ben vanaf 1985 werkzaam in het onderwijs: po: groepsleerkracht/ directielid/ intern begeleider.
2008: werkzaam vanuit de Ambelt als ambulant begeleider cluster 4 binnen po-vo en mbo, interim directeur.
Werkzaam als begeleider/coach/ trainer binnen KSG, GYM en RSG Epe.

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

Bettie Bolderink
In het kort: Als onderwijsprofessional sta je voor de uitdagende taak om niet alleen kennis over te dragen, maar ook om een veilige, begripvolle en motiverende omgeving voor je leerlingen te creëren. Maar hoe ga je om met de emotionele behoeften van een kind en de groep als er sprake is van verlieservaringen?
In het kort: Wat zeggen toetsresultaten over de kwaliteit van je curriculum?
In het kort: Middels recent onderzoek wordt besproken wat op dit moment het meest helpend is (en wat niet (meer)) bij de begeleiding van hoogbegaafde jongeren in PO en VO.
Ga naar de bovenkant