Vakdocent muziek en docent NT2,
ISK Gooi

Boomwhacker battle vanuit de Bapne methode

De BAPNE-methode is ontwikkeld door prof. Francisco Javier Romero-Naranjo en combineert lichaamspercussie met gesproken ritmes en bewegingen. De método Bapne wordt toegepast voor cognitieve stimulatie, neuromotorische ontwikkeling, emotionele expressie, en sociale samenwerking. Specifiek voor onderwijs gaat het over impulscontrole en verbaal vloeiendheid positief beïnvloeden. Boomwhackers zijn klankstaven die ritmisch als een akkoord of melodie gespeeld kunnen worden. Per groep krijg je een riltme aangeleerd in een vier kwartsmaat en samen met je groepsleden ga je battelen tegen een andere groep die een tegenritme en melodie hebben. Het is voor iedereen aan te leren mits je maar tot 4 kunt tellen 🙂 Vind je het leuk om op een ontspannen manier iets muzikaals met collega’s te doen schrijf je dan vooral in voor deze workshop.

Boomwhacker battle vanuit de Bapne methode

Martijn Wolters

De BAPNE-methode is ontwikkeld door prof. Francisco Javier Romero-Naranjo en combineert lichaamspercussie met gesproken ritmes en bewegingen. De método Bapne wordt toegepast voor cognitieve stimulatie, neuromotorische ontwikkeling, emotionele expressie, en sociale samenwerking. Specifiek voor onderwijs gaat het over impulscontrole en verbaal vloeiendheid positief beïnvloeden. Boomwhackers zijn klankstaven die ritmisch als een akkoord of melodie gespeeld kunnen worden. Per groep krijg je een riltme aangeleerd in een vier kwartsmaat en samen met je groepsleden ga je battelen tegen een andere groep die een tegenritme en melodie hebben. Het is voor iedereen aan te leren mits je maar tot 4 kunt tellen 🙂 Vind je het leuk om op een ontspannen manier iets muzikaals met collega’s te doen schrijf je dan vooral in voor deze workshop.

Over de spreker

Vakdocent muziek en docent NT2,
ISK Gooi

Als kind wist ik al dat ik later meester wilde worden. Na 6 jaar gewerkt te hebben in de uitzendbranche ben ik begonnen met de Pabo en heb ik 20 jaar op de Godelindeschool in Naarden gewerkt. Mijn passie voor muziek werd benut door de impuls subsidie van “Meer muziek in de klas” en gedurende 6 jaar heb ik muzieklessen verzorgd. Inmiddels was ik ook werkzaam in het VO (Fontein Mavo) en heb ik daar muziekonderwijs opgezet. De afgelopen jaren merkte ik dat ik het PO ontgroeit was en dat ik mij prettig voelde in het VO. Drie jaar geleden ben ik 2 dagen in de week op de ISK in Laren terecht gekomen waar ik ook muziekles heb opgezet. Omdat mijn hart daar ligt werk ik hier hier nu 4 dagen als docent NT2 en muziek.

Meer sessies

In het kort: De kerndoelen zijn klaar, maar de echte impact begint bij jou. In deze sessie hoor alle achtergronden, en hoe jij werkt aan krachtig onderwijs op jouw school.
In het kort: Deze sessie is een introductie op de nieuwe kerndoelen voor LO. Het aantal kerndoelen neemt toe en ze worden concreter. Wat betekent dat voor de lessen?
In het kort: Een BHV’er is vaak als eerste ter plaatse bij een incident of medisch probleem. Maar hoe ver reikt jouw rol eigenlijk? Het is belangrijk om te weten waar de grenzen liggen tussen eerste hulp verlenen, medische zorg en de taken van professionele hulpverleners.