Inclusief
Docent en spreker,
Onderwijsgroep Galilei

– Wat is generatieve AI?

– Wat is hype wat is werkelijkheid?

– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?

AI voor de leraar: minder werkdruk, meer werkplezier

In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.

AI voor de leraar: minder werkdruk, meer werkplezier

Docent en spreker,

In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.

Over de spreker

Docent en spreker,
Onderwijsgroep Galilei
Thijmen is reeds 17 jaar werkzaam in het VO als leraar Engels, muziek en D&P op het vmbo. Naast het leraarschap heeft Thijmen ervaring als teamleider, IB’er, icoach, onderwijsjournalist, podcastmaker en schrijver van boeken over AI. Het laatste boek dat hij samen met Barend Last schreef is ondertussen 10.000 verkocht en een standaard werk als het gaat over generatieve AI in het onderwijs. In zijn podcast EduKitchten interviewt hij wetenschappers, politici, innovators, artiesten en grote denkers van over de hele wereld om te kijken hoe het onderwijs en de maatschappij beter, leuker en eerlijker kunnen worden. Naast onderwijsprofessional is Thijmen ook vader van drie kinderen soms unieke paden bewandelen.

Meer sessies

Hoofdpunten:

Rust in de school! Hoe doe je dat precies?

Hoe creëer en behoud je uniformiteit binnen je team?

Op welke manier dragen routines bij aan het vergroten van rust en veiligheid?

Bram van der Have
Hoofdpunten:

– Wat is relatief onderpresteren, en waarom blijft het vaak onopgemerkt in de klas?

– Wat zijn de gevolgen van (h)erkenning of het uitblijven daarvan voor de ontwikkeling van leerlingen?

– Hoe kun je als leraar onderpresteren signaleren én leerlingen praktisch stimuleren met evidence-informed aanpakken?

Melissa 't Hart
,
Ynke van der Wagt
,
Romy de Winter
Hoofdpunten:

Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)

Waar vind ik vakdocenten?

Wat betekent het om samen muziek maken?