Kansrijke aanpakken lerarentekort – Inge de Wolf – Onderwijsconferentie Rotterdam 2024
Lessen uit de wetenschap en praktijk in de strijd tegen het lerarentekort
Inge Wolf2024-11-07T09:43:42+01:004 oktober 2024|
Lessen uit de wetenschap en praktijk in de strijd tegen het lerarentekort
Tim Dullaart2024-11-07T09:44:27+01:004 oktober 2024|
Inclusieve participatie is een weg naar meer kansengelijkheid in het onderwijs waarbij de stem van 'alle' studenten een plek krijgt en samen met docenten het onderwijsproces vorm geeft. Het gaat niet over studenten, maar laten studenten inclusief participeren.
AA researchED2025-02-26T14:53:37+01:004 oktober 2024|
In deze lezing leer je hoe je leskwaliteit kunt meten en verbeteren vanuit een stevige wetenschappelijke basis én met praktische tips voor in jouw eigen praktijk.
Farida Yahyaoui2024-11-26T12:32:36+01:003 oktober 2024|
Kansenongelijkheid in het onderwijs is helaas realiteit. Daarmee is niet gezegd dat de docent geen verschil kan maken, want 'Cultureel Responsief Lesgeven' is een bewezen onderwijsbenadering als het gaat om actief bijdragen aan gelijke kansen.
Marleen Severijnen2024-11-07T14:15:53+01:003 oktober 2024|
Samenwerken in begeleide leernetwerken om de basisvaardigheden te versterken onder begeleiding van onderwijscoördinatoren van het ministerie van OCW. Hoe ziet die aanpak eruit?
Pedro De Bruyckere2024-11-06T14:52:21+01:002 oktober 2024|
Onderwijspsychologie heeft een enorme storm meegemaakt, wat staat nog recht?
Marion van der Burg2024-11-07T09:41:56+01:0030 september 2024|
Van geen stem naar inspraak; dit onderzoek richt zich op de specifieke uitdagingen en mogelijkheden waarmee jongeren met (fysieke en meervoudige) beperkingen te maken hebben bij het vormgeven van hun eigen leven. Het doel is om participatie en kansengelijkheid te bevorderen voor vso-leerlingen waarbij inspraak op verschillende niveaus wordt ingezet: individueel, klassikaal, op schoolniveau en op bestuursniveau.
Quen Meer2024-11-05T14:49:19+01:0030 september 2024|
Evaluatie resultaten van 21 scholen met een peergroep zonder programma voor (hoog)begaafde leerlingen in het VO
alyssaedwards2024-11-06T14:30:00+01:0030 september 2024|
Astrid Ottenheym en Allyssia Sevenhuijsen nemen je mee in de werking van meervoudig perspectiefnemen: wat is het precies en waarom is het zo belangrijk?
Jacqueline Schenk2024-11-06T14:27:41+01:0026 september 2024|
Tijdens deze interactieve sessie gaan we kritisch in op hoe wetenschappelijk bewezen effectieve interventies écht aansluiten bij de diversiteit in klassen en scholen.