Koerssessie Inclusief Onderwijs in 2035 – Margreet de Vries – EduMare Inclusief
- We gaan in op inclusief onderwijs in 2035 - We verkennen de toekomst - We kijken ook naar het hier en nu
Ruben Guit2025-11-05T00:19:52+01:006 oktober 2025|
- We gaan in op inclusief onderwijs in 2035 - We verkennen de toekomst - We kijken ook naar het hier en nu
Ruben Guit2025-11-05T00:20:08+01:006 oktober 2025|
- Wat weten we uit onderzoek over wat vaak werkt in de klas? - Hoe vertaal je dat naar jouw leerlingen, jouw vak, jouw school? - Wat doe je als het níet werkt?
AA researchED2025-11-05T00:20:22+01:005 oktober 2025|
- Marx en Adorno - Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd - Een aantal mogelijke oplossingen
AA researchED2025-10-20T16:01:05+02:009 september 2025|
Wat is cluster 3/zml? Wat is een cluster 3/zml leerling? Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?
AA researchED2025-11-05T00:22:14+01:0021 augustus 2025|
- Invloed van systemen binnen families. - Signalen die ik als kind liet zien - Wat kan jij doen bij een vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld?
AA researchED2025-10-06T12:04:26+02:0014 augustus 2025|
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen. 2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs. 3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.
AA researchED2025-11-05T00:22:26+01:008 augustus 2025|
1. Gewoon goed onderwijs 2. Ouderverbondenheid 3. Pedagogische relatie
AA researchED2025-10-16T13:47:50+02:0023 juli 2025|
1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt? 2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn? 3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?
AA researchED2025-11-05T00:22:39+01:0018 juli 2025|
Wat zijn effectieve leerstrategieën? Waarom gebruiken leerlingen de aanwijzingen die we geven vaak niet? Wat levert leerlingen motivatie op om te leren?
AA researchED2025-11-05T00:23:17+01:0010 juli 2025|
- uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas. - kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen - routes naar een cultuur van hoge verwachtingen