Muziek op school – Melissa ‘t Hart, Ynke van der Wagt en Romy de Winter, – EduMare Inclusief
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten?Wat betekent het om samen muziek maken?
Ruben Guit2025-11-05T00:19:39+01:0021 oktober 2025|
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten?Wat betekent het om samen muziek maken?
Ruben Guit2025-11-05T00:19:52+01:006 oktober 2025|
- We gaan in op inclusief onderwijs in 2035 - We verkennen de toekomst - We kijken ook naar het hier en nu
Ruben Guit2025-11-05T00:20:08+01:006 oktober 2025|
- Wat weten we uit onderzoek over wat vaak werkt in de klas? - Hoe vertaal je dat naar jouw leerlingen, jouw vak, jouw school? - Wat doe je als het níet werkt?
AA researchED2025-11-05T00:20:22+01:005 oktober 2025|
- Marx en Adorno - Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd - Een aantal mogelijke oplossingen
AA researchED2025-10-20T16:11:36+02:003 oktober 2025|
1. Hoe herken je een leerling waarbij het cognitief talent niet direct opvalt? 2. Gevolgen van ondersignalering: mismatch! 3. Hoe passen de onderwijsbehoeften van deze leerlingen binnen inclusief onderwijs, zodat ook deze verborgen talenten hun potentie kunnen ontwikkelen.
AA researchED2025-10-21T14:16:44+02:002 oktober 2025|
- Routines: Hoe kun je leerlingen op de eenvoudigste en snelste manier terugkerende taken en handelingen in de klas laten uitvoeren? - Klare taal: Hoe vertel je leerlingen wat van hen wordt verwacht, zodat duidelijk is wat je beslist niet verwacht? - Brein: Hoe heeft je brein invloed op het leerproces?
AA researchED2025-11-17T16:16:41+01:001 oktober 2025|
Wat is Goud Onderwijs? Op welke wijze krijgen de drie pijlers van Goud Onderwijs: anders organiseren, focus op curriculum en een positieve schoolcultuur concreet vorm binnen de schoolpraktijk?We richten ons tijdens de workshop op de rol van de leerlingdecaan en de wijze waarop deze functie binnen de school wordt vormgegeven.
Ruben Guit2025-10-20T14:56:17+02:001 oktober 2025|
- Backstage-dynamieken in de school - De impact hiervan op collective teacher efficacy
AA researchED2025-11-05T00:20:49+01:0030 september 2025|
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)Waar vind ik vakdocenten?Wat betekent het om samen muziek maken?
AA researchED2025-11-05T00:21:02+01:0030 september 2025|
Wat is de participatiewet? Doel: iedereen, die kan werken, doet mee. Wat werkt?