– We gaan in op inclusief onderwijs in 2035
– We verkennen de toekomst
– We kijken ook naar het hier en nu
Het is inspirerend om te zien hoe collega’s binnen EduMare op een positieve en toekomstgerichte manier werken aan inclusief onderwijs. Samen met onze partners denken we in mogelijkheden in plaats van beperkingen – juist wanneer we voor uitdagingen staan. Dan laten we zien dat we initiatiefnemers zijn van een écht inclusieve leeromgeving.
Mooie voorbeelden daarvan zijn het Lees Expertise Centrum (’t Lec) en Kindcentrum De Samenstroom, waar onderwijs, zorg, opvang en behandeling op een natuurlijke manier samenkomen.
Wat kunnen we leren van deze inspirerende voorbeelden op weg naar inclusief onderwijs in 2035? En waar liggen nog stappen voor ons?
Tijdens deze sessie gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van drie kenmerken van inclusief onderwijs. We verkennen samen de toekomst en zoomen waar nodig in op het hier en nu.
En ja, we mogen best scherp zijn. Want scherp zijn kan iets moois in beweging zetten.
Het is inspirerend om te zien hoe collega’s binnen EduMare op een positieve en toekomstgerichte manier werken aan inclusief onderwijs. Samen met onze partners denken we in mogelijkheden in plaats van beperkingen – juist wanneer we voor uitdagingen staan. Dan laten we zien dat we initiatiefnemers zijn van een écht inclusieve leeromgeving.
Mooie voorbeelden daarvan zijn het Lees Expertise Centrum (’t Lec) en Kindcentrum De Samenstroom, waar onderwijs, zorg, opvang en behandeling op een natuurlijke manier samenkomen.
Wat kunnen we leren van deze inspirerende voorbeelden op weg naar inclusief onderwijs in 2035? En waar liggen nog stappen voor ons?
Tijdens deze sessie gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van drie kenmerken van inclusief onderwijs. We verkennen samen de toekomst en zoomen waar nodig in op het hier en nu.
En ja, we mogen best scherp zijn. Want scherp zijn kan iets moois in beweging zetten.
– Marx en Adorno
– Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd
– Een aantal mogelijke oplossingen
Wat is dyslexie en welke gevolgen heeft het voor leerlingen?
– Inzicht in kenmerken, oorzaken en veelvoorkomende misverstanden.
Hoe richt je ondersteuningsniveau 3 (ON3) effectief in binnen het basisonderwijs?
– De rol van de leerkracht, signalering, maatwerk, wettelijke verplichtingen en documentatie.
Hoe kan de interventiemethode Connect Lezen worden ingezet bij leerlingen met leesproblemen?
Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)
Waar vind ik vakdocenten?
Wat betekent het om samen muziek maken?