Inclusief
Oprichter ZangExpress muziekmethode,
ZangExpress
Inhoudelijk leider en vakdocent,
Stichting Muziek met Klasse(n)
Inhoudelijk leider en vakdocent,
Stichting Muziek met Klasse(n)

Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)

Waar vind ik vakdocenten?

Wat betekent het om samen muziek maken?

Muziek op school

Wij starten deze sessie interactief met een leuke energizer verzorgt door ZangExpress. De digitale lesmethode van ZangExpress is voor alle scholen in Voorne aan Zee toegankelijk vanuit het programma “Muziek op school”.
Daarna geven wij antwoorden op de “hoe, wie, wat en waarom vragen” en sluiten we af met een interactief onderdeel waarbij iedereen op een viool kan ervaren hoe het is om op een instrument samen muziek te maken onder leiding van vakdocenten.

Muziek op school

Oprichter ZangExpress muziekmethode,
Inhoudelijk leider en vakdocent,
Inhoudelijk leider en vakdocent,

Wij starten deze sessie interactief met een leuke energizer verzorgt door ZangExpress. De digitale lesmethode van ZangExpress is voor alle scholen in Voorne aan Zee toegankelijk vanuit het programma “Muziek op school”.
Daarna geven wij antwoorden op de “hoe, wie, wat en waarom vragen” en sluiten we af met een interactief onderdeel waarbij iedereen op een viool kan ervaren hoe het is om op een instrument samen muziek te maken onder leiding van vakdocenten.

Over de sprekers

Oprichter ZangExpress muziekmethode,
ZangExpress
Conservatorium DM/UM cum laude afgestudeerd. Na meer dan 25 jaar zangles geven aan honderden mensen, van alle leeftijden en achtergronden, ontdekte ik dat iedereen kan (leren) zingen. Het lukte mij om telkens weer de stem en de muziek in de mens wakker te schudden, een geweldige ontdekking. Nu geeft het Zangexpress-team enthousiasmerende workshops aan groepsleerkrachten, ofwel Teach the Teacher-training. Niet op basis van strenge leren, maar vanuit muziekplezier en de veiligheid dat iedere stem gehoord mag worden. Elke leerkracht weet zich via Zangexpress gesteund door de aansprekende lessen via het digibord en ervaart hoe de juiste sfeer en het vertrouwen ontstaan om vrijuit te zingen met de klas.
Inhoudelijk leider en vakdocent,
Stichting Muziek met Klasse(n)
Ynke van der Wagt(uitvoerend en docerend pianiste) behaalde haar meestergraad in de muziek met hoofdvak piano en kamermuziek. Oprichtster van stichting “Muziek op met Klasse(n)”. Ze heeft een lespraktijk opgebouwd en is inhoudelijk leider van Muziek op School. Daarnaast heeft ze ook jaren gewerkt voor Ieder “Kind een Instrument”, “Wijkmuziekschool”, regulier onderwijs en ontwikkelingsprojecten van de SKVR. Ook heeft ze meegewerkt aan het ontwikkelen van nieuwe lespakketten en het arrangeren voor de kinderorkesten. Ook heeft ze veel ervaring met het geven van workshops en presentaties. Sinds 2022 exploiteert ze het oudste gebouw van Voorne aan Zee als cultureel centrum (Cultureel Trefpunt Voorne aan Zee).
Inhoudelijk leider en vakdocent,
Stichting Muziek met Klasse(n)
Romy de Winter werd na 2 jaar les aangenomen op het gerenommeerde Rotterdams Hellendaal Vioolinstituut, de kweekvijver voor jong talent van het Rotterdams conservatorium. Kort daarna werd Romy geselecteerd voor het Young Talent Academy. Na het behalen van het vwo-diploma zette zij haar vioolstudie voort bij Natasja Morozova (Codarts). In juni 2020 behaalde zij op 23-jarige leeftijd cum laude de mastertitel. Ze heeft een lespraktijk aan huis opgebouwd, is als vaste docente verbonden aan gemeentelijke muziekscholen en inhoudelijk leider van Muziek op School. Daarnaast heeft ze ook jaren voor het Ieder Kind een Instrument project gewerkt van de SKVR. Ze speelt in verschillende orkesten.

Meer sessies

Bram van der Have
Hoofdpunten:

– Wat is relatief onderpresteren, en waarom blijft het vaak onopgemerkt in de klas?

– Wat zijn de gevolgen van (h)erkenning of het uitblijven daarvan voor de ontwikkeling van leerlingen?

– Hoe kun je als leraar onderpresteren signaleren én leerlingen praktisch stimuleren met evidence-informed aanpakken?

Hoofdpunten:

– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)

– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)

– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)

Betty van Brunschot
Hoofdpunten:

1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt?

2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn?

3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?