Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)
Waar vind ik vakdocenten?
Wat betekent het om samen muziek maken?
Wij starten deze sessie interactief met een leuke energizer verzorgt door ZangExpress. De digitale lesmethode van ZangExpress is voor alle scholen in Voorne aan Zee toegankelijk vanuit het programma “Muziek op school”.
Daarna geven wij antwoorden op de “hoe, wie, wat en waarom vragen” en sluiten we af met een interactief onderdeel waarbij iedereen op een viool kan ervaren hoe het is om op een instrument samen muziek te maken onder leiding van vakdocenten.
Wij starten deze sessie interactief met een leuke energizer verzorgt door ZangExpress. De digitale lesmethode van ZangExpress is voor alle scholen in Voorne aan Zee toegankelijk vanuit het programma “Muziek op school”.
Daarna geven wij antwoorden op de “hoe, wie, wat en waarom vragen” en sluiten we af met een interactief onderdeel waarbij iedereen op een viool kan ervaren hoe het is om op een instrument samen muziek te maken onder leiding van vakdocenten.
– Wat is relatief onderpresteren, en waarom blijft het vaak onopgemerkt in de klas?
– Wat zijn de gevolgen van (h)erkenning of het uitblijven daarvan voor de ontwikkeling van leerlingen?
– Hoe kun je als leraar onderpresteren signaleren én leerlingen praktisch stimuleren met evidence-informed aanpakken?
– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)
– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)
– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)
1. Waarom wordt kindermishandeling nog zo vaak gemist, ook als het recht voor onze ogen gebeurt?
2. Wat doet langdurig zwijgen met een kind op korte én lange termijn?
3. Wat is er nodig om werkelijk verschil te maken voor kinderen in kwetsbare thuissituaties?