1. Gewoon goed onderwijs
2. Ouderverbondenheid
3. Pedagogische relatie
Tijdens deze lezing denken we samen na over goed onderwijs in deze tijd. Wat betekent het eigenlijk om in deze tijd te streven naar inclusief onderwijs? Hoe kun je eigenlijk tegen het thema van inclusie aankijken? Wie of wat bepaalt eigenlijk wat goed onderwijs is? In deze lezing gaan we daarmee aan de slag. We hebben het over de pedagogische relatie, we hebben het over ‘van ouderbetrokkenheid naar ouderverbondenheid’ en dus hebben we het gewoon over goed onderwijs.
Tijdens deze lezing denken we samen na over goed onderwijs in deze tijd. Wat betekent het eigenlijk om in deze tijd te streven naar inclusief onderwijs? Hoe kun je eigenlijk tegen het thema van inclusie aankijken? Wie of wat bepaalt eigenlijk wat goed onderwijs is? In deze lezing gaan we daarmee aan de slag. We hebben het over de pedagogische relatie, we hebben het over ‘van ouderbetrokkenheid naar ouderverbondenheid’ en dus hebben we het gewoon over goed onderwijs.
Doelen van de workshop:
Ontdekken hoe je als leraar met bewezen effectieve leerstrategieën het leren van je leerlingen zichtbaar kunt versterken.
Inspiratie opdoen hoe je theorie en praktijk koppelt, zodat je deze strategieën doelgericht en effectief kunt toepassen in je eigen klas.
Samen met collega’s bouwen aan vertrouwen in je gezamenlijke kracht om zo het verschil te maken in de klas.
Wat is cluster 3/zml?
Wat is een cluster 3/zml leerling?
Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?
– uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas.
– kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen
– routes naar een cultuur van hoge verwachtingen