– Wat is generatieve AI?
– Wat is hype wat is werkelijkheid?
– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?
In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.
In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.
– Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland.
– Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk.
– Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.
– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)
– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)
– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)
De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang van het werken met het NKC.