Inclusief
Docent en spreker,
Onderwijsgroep Galilei

– Wat is generatieve AI?

– Wat is hype wat is werkelijkheid?

– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?

AI voor de leraar: minder werkdruk, meer werkplezier

In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.

AI voor de leraar: minder werkdruk, meer werkplezier

Docent en spreker,

In deze sessie krijgt je handvatten om snel en effectief administratieve werklast weg te nemen door middel van het inzetten van generatieve AI. Geen oerwoud aan hippe appjes, maar één programma (ChatGPT) waarmee je zo 10% werklast wegsaneert uit je dagelijkse lespraktijk. Niet moeilijk, wel leuk, toegankelijk en zeer toepasbaar.

Over de spreker

Docent en spreker,
Onderwijsgroep Galilei
Thijmen is reeds 17 jaar werkzaam in het VO als leraar Engels, muziek en D&P op het vmbo. Naast het leraarschap heeft Thijmen ervaring als teamleider, IB’er, icoach, onderwijsjournalist, podcastmaker en schrijver van boeken over AI. Het laatste boek dat hij samen met Barend Last schreef is ondertussen 10.000 verkocht en een standaard werk als het gaat over generatieve AI in het onderwijs. In zijn podcast EduKitchten interviewt hij wetenschappers, politici, innovators, artiesten en grote denkers van over de hele wereld om te kijken hoe het onderwijs en de maatschappij beter, leuker en eerlijker kunnen worden. Naast onderwijsprofessional is Thijmen ook vader van drie kinderen soms unieke paden bewandelen.

Meer sessies

Hoofdpunten:

– Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland.

– Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk.

– Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.

Hoofdpunten:

– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)

– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)

– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)

Hoofdpunten:

De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen​.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang​ van het werken met het NKC.