Wat hebben leiderschap, leermeesterschap, ontwikkeling en systemische ordening met elkaar te maken?

Ilja Schmohl

Wanneer ben je een leider van een groep mensen of van een klas? Welke eigenschappen zet jij van jezelf daarbij in en welke zet je nog niet in? Hoe zorg jij ervoor dat jij in je kracht komt te staan met al je kwetsbaarheid? Durf jijzelf te ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak? Durf jij leiderschap te tonen en in de spiegel te kijken? laten we samen gaan zoeken naar de bron van je passie voor de dingen die je doet. Verbindend leiderschap is mooi toverwoord, maar hoe ziet dit er dan uit? Wees welkom, tijdens deze workshop die gaat over het ambacht van het hart. Fenomenologisch kijken naar gedrag van ons allemaal. Een mooie leerschool voor ons allemaal, waar wij allemaal leermeester zijn.

Coach, Docent
RSG Slingerbos | SchmohlTalk

Met ruim 25 jaar onderwijservaring ben ik gefascineerd door de onderstroom in een klaslokaal, in teams en tussen mensen onderling. Wat maakt dat wij een bepaald gedrag laten zien in groepen. Met welke overtuiging laten dit gedrag zien en is dit dienend voor ons op dit moment? Hoe kan ik bedragen aan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren, ouders en onderwijsprofessionals in teams en individueel? Ik kijk graag met een systemische bril naar gedrag van mensen die ik ontmoet. Hoe kan ik je in je kracht zetten met al je kwetsbaarheid?

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

In het kort: Als we willen dat leerlingen feedback actief vragen en gebruiken, moeten we ze daar wel in begeleiden en rolmodelgedrag laten zien. Hoe? Dat bespreken we in de sessie!
In het kort: Hypes komen en gaan in het onderwijs en misschien denk je dit ook bij evidence-informed. Waarom dit niet zo hoeft te zijn én het een eerherstel voor docenten is, legt Pedro De Bruyckere uit in zijn keynote
In het kort: Sterk Techniekonderwijs als catalysator voor vernieuwing en contextrijk onderwijs
Ga naar de bovenkant