Taalbewust lesgeven
Nikki Lakeman-Mous |
,
Annemarije Visser |
- 11.35 - 12.25 uur
- 123
- Basisvaardigheden, Pedagogiek/didactiek
Deze workshop geeft je meer informatie over taalbewust vakonderwijs. Een effectieve taalrijke les bevordert namelijk bij elk vak de prestaties van de leerling. Wij laten je opdrachten en activerende werkvormen ervaren die direct toepasbaar zijn in je les. Met het aanbieden van
context, het stimuleren van talige interactie en het bieden van taalsteun maak je je leerlingen taalvaardiger en daarmee vaardiger in jouw vak.

Taalcoördinator en docent Nederlands
RSG Slingerbos Levant
2015-nu: docent Nederlands RSG Slingerbos Levant
2023-nu: taalcoördinator RSG Slingerbos Levant
Meer Aurora-onderwijscongres sessies
- 11.35
- 124
Sui Lin Goei
,
Wouter Van Joolingen
- Kansengelijkheid, Pedagogiek/didactiek
- po
In het kort: Lesson Study is het leren van leerlingen en draagt zo bij aan het inclusief leren lesgeven.
- 14.20
- Docentenkamer
Sander Bostelaar
- Basisvaardigheden, Pedagogiek/didactiek
- po, sbo, so, vso
In het kort: Groepsdynamica bestudeert groepsprocessen en psychologische aspecten om positieve groepsvorming te bevorderen, waarbij het uitzoeken wat de norm is en wie deze norm uitdracht essentieel zijn.
- 14.20
- 123
Wenckje Jongstra
,
Agnes Van der Beek
- Basisvaardigheden, Kansengelijkheid, Pedagogiek/didactiek
- po
In het kort: Tekstloze prentenboeken zijn kansrijke spiegels en vensters voor alle kinderen én hun ouders. Wat is er bekend over de bijdrage van tekstloze prentenboeken aan de ontwikkeling van kinderen? Wat kun je ermee in de praktijk?