Collectief leren: prima idee, maar hoe?

Jasper Rijpma
,
Mirande Neijnens

In deze workshop verkennen we de werkende principes van een verbetercultuur: waar begin je als team? En wat vraagt dit aan vaardigheden?

Leraar VO
Hyperion Lyceum Amsterdam

Jasper Rijpma (1984) geeft geschiedenis en Grote Denkers op het Hyperion Lyceum in Amsterdam. Deze school is hij samen met collega’s en andere betrokkenen gestart.
Jasper is mede-initiatiefnemer van het Groeifonds projecten Ontwikkelkracht. In 2014 werd Jasper verkozen tot Leraar van het Jaar voor de sector VO. In 2017 volgde daar een nominatie op voor de Global Teacher Prize.

Procesbegeleider / Expertcoach
stichting leerKRACHT

Mirande Neijnens (1969) begeleidt scholen in het evidence informed werken aan een verbetercultuur. Deze principes past ze toe als expertcoach bij stichting Leerkracht, als interim teamleider, onderwijsadviseur en afstudeerbegeleider voor studenten PABO en onderwijskunde.

Ik heb een passie voor onderwijs en voor de verbinding van onderwijsonderzoek met de praktijk.

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

In het kort: Workshop: wat zijn executieve functies en wat kun en moet jij daarmee binnen jouw lessen.
In het kort: Wat zeggen toetsresultaten over de kwaliteit van je curriculum?
In het kort: Tijdens deze presentatie wordt er ingegaan op de relatie tussen hoogsensitiviteit en hoogbegaafdheid en wat er tot nu toe bekend is. En vooral wat betekent dit voor de actuele onderwijspraktijk?
Ga naar de bovenkant