De executieve functies in de klas

Christa Jansen-Dijk

Ik neem de docenten/ leerkrachten mee in de wereld van de executieve (uitvoerende functies) In een uur gaan we een aantal van deze functies langs aan de hand van eigen werkplannen/ ervaringen.
Het doel: weten waarom deze functies van wezenlijk belang zijn, herkennen van zaken waarin leerlingen vastlopen en weten dat relevante informatie om ze verder te helpen voor handen is. link en bron naar verschillende organisaties.

intern (ambulant) begeleider
KSG en Gymnasium Apeldoorn VOG

Ik ben vanaf 1985 werkzaam in het onderwijs: po: groepsleerkracht/ directielid/ intern begeleider.
2008: werkzaam vanuit de Ambelt als ambulant begeleider cluster 4 binnen po-vo en mbo, interim directeur.
Werkzaam als begeleider/coach/ trainer binnen KSG, GYM en RSG Epe.

Meer Aurora-onderwijscongres sessies

In het kort: Nederlandse leerlingen lezen steeds minder en slechter, wat kunnen we in het onderwijs doen? Een gesprek onder leiding van Trouw-columnist Erik Ex.
Siemon Beute
,
Jantine Jochemsen
In het kort: Het proces van groepsdynamisch werken in het onderwijs.
Sander Bostelaar
In het kort: Groepsdynamica bestudeert groepsprocessen en psychologische aspecten om positieve groepsvorming te bevorderen, waarbij het uitzoeken wat de norm is en wie deze norm uitdracht essentieel zijn.
Ga naar de bovenkant