1. Gewoon goed onderwijs
2. Ouderverbondenheid
3. Pedagogische relatie
Tijdens deze lezing gaan we samen op zoek naar wat goed onderwijs vandaag de dag écht betekent. Wat houdt het eigenlijk in om in onze tijd te streven naar inclusief onderwijs? Hoe kun je inclusie op verschillende manieren benaderen? En wie of wat bepaalt eigenlijk wat goed onderwijs is?
We duiken in de essentie van de pedagogische relatie en verkennen het begrip ‘van ouderbetrokkenheid naar ouderverbondenheid’. Daarmee richten we ons op de kern van goed onderwijs, waarbij betrokkenheid en verbinding centraal staan. Deze sessie biedt je heldere inzichten en een frisse kijk op hoe je onderwijs kunt vormgeven dat klopt met de eisen en waarden van deze tijd.
Tijdens deze lezing gaan we samen op zoek naar wat goed onderwijs vandaag de dag écht betekent. Wat houdt het eigenlijk in om in onze tijd te streven naar inclusief onderwijs? Hoe kun je inclusie op verschillende manieren benaderen? En wie of wat bepaalt eigenlijk wat goed onderwijs is?
We duiken in de essentie van de pedagogische relatie en verkennen het begrip ‘van ouderbetrokkenheid naar ouderverbondenheid’. Daarmee richten we ons op de kern van goed onderwijs, waarbij betrokkenheid en verbinding centraal staan. Deze sessie biedt je heldere inzichten en een frisse kijk op hoe je onderwijs kunt vormgeven dat klopt met de eisen en waarden van deze tijd.
– Democratisch burgerschap in de school en in de wijk (voorbeeld: basisschool de Regenboog van Vreedzame School naar Vreedzame Wijk)
– Vreedzame Wijk: een community aanpak, samenwerken rond een gezamenlijk pedagogisch belang
– Democratische oefenvelden: De jeugd is aanzet; ze krijgen een stem, worden gehoord en gaan aan de slag.
Wat zijn effectieve leerstrategieën?
Waarom gebruiken leerlingen de aanwijzingen die we geven vaak niet?
Wat levert leerlingen motivatie op om te leren?
– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas