– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas
Autisme Spectrum Stoornis (ASS) is een aangeboren psychiatrische ontwikkelingsstoornis op het gebied van informatieverwerking. Mensen met autisme nemen gefragmenteerd waar en missen daardoor het grote geheel, de context. Bovendien zijn er secundaire gedragskenmerken op gebied van: motoriek, speciale vaardigheden en zintuiggevoeligheid die het leren belemmeren. Wij zijn ervaringsdeskundig en vertellen graag hoe wij, in onze gestructureerde aanpak in de klas, de leerlingen zien waarbij we rekening houden met hun beperkingen en mogelijkheden.
Autisme Spectrum Stoornis (ASS) is een aangeboren psychiatrische ontwikkelingsstoornis op het gebied van informatieverwerking. Mensen met autisme nemen gefragmenteerd waar en missen daardoor het grote geheel, de context. Bovendien zijn er secundaire gedragskenmerken op gebied van: motoriek, speciale vaardigheden en zintuiggevoeligheid die het leren belemmeren. Wij zijn ervaringsdeskundig en vertellen graag hoe wij, in onze gestructureerde aanpak in de klas, de leerlingen zien waarbij we rekening houden met hun beperkingen en mogelijkheden.
De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang van het werken met het NKC.
Wat zijn effectieve leerstrategieën?
Waarom gebruiken leerlingen de aanwijzingen die we geven vaak niet?
Wat levert leerlingen motivatie op om te leren?
– uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas.
– kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen
– routes naar een cultuur van hoge verwachtingen