Kunst en cultuur - Kunst & AI, Leren, delen en vernieuwen

Kunst & AI – Leren, delen en vernieuwen
Waar creativiteit en technologie elkaar ontmoeten.
Tijdens deze middagsessie ontmoeten GSF-kunstdocenten elkaar – van muziek tot beeldend, dans en drama.
We delen inspirerende voorbeelden uit onze praktijk en verkennen de kansen & uitdagingen die AI biedt voor ons vak,
AI zet deuren open voor nieuwe mogelijkheden, maar benadrukt ook hoe waardevol vakmanschap, creativiteit en menselijke expressie blijven in het kunstonderwijs.
Samen maken we kunstonderwijs toekomstbestendig. Doe mee en denk mee!

Kunst en cultuur - Kunst & AI, Leren, delen en vernieuwen

Kunst & AI – Leren, delen en vernieuwen
Waar creativiteit en technologie elkaar ontmoeten.
Tijdens deze middagsessie ontmoeten GSF-kunstdocenten elkaar – van muziek tot beeldend, dans en drama.
We delen inspirerende voorbeelden uit onze praktijk en verkennen de kansen & uitdagingen die AI biedt voor ons vak,
AI zet deuren open voor nieuwe mogelijkheden, maar benadrukt ook hoe waardevol vakmanschap, creativiteit en menselijke expressie blijven in het kunstonderwijs.
Samen maken we kunstonderwijs toekomstbestendig. Doe mee en denk mee!

Over de spreker

Meer sessies

Michelle van Dijk
Michelle van Dijk
In het kort: Kennis is nodig om taal te begrijpen en taal is nodig om kennis op te doen. Hoe kunnen leraren in alle vakken beter inzetten op die wisselwerking?
In het kort: De lezing van Maartje Faasse gaat over de uitdagingen waarvoor de Nederlandse waterschappen staan in het licht van de nieuwste klimaatscenario’s van het KNMI en Deltares, en de oplossingen en investeringen die daarbij horen. Vervolgens richt zij zich op de regio Amstel, Gooi en Vecht en bespreekt wat dit concreet betekent voor het waterbeheer rond onze scholen, waarna deelnemers samen met haar expertise opdrachten voor leerlingen kunnen ontwikkelen.
In het kort: Om abstracte begrippen uit de natuurkunde begrijpelijk te maken, kan het gebruik van analogieën leerlingen erg helpen. Denk aan een stroomkring als een bospad vol kabouters, of energie als een vloeistof die van het ene reservoir naar het andere stroomt. Maar helpen we leerlingen niet van de regen in de drup? Gaan ze zich niet voorstellen dat er écht kabouters door een stroomdraad marcheren?