Moderne vreemde talen - Lessen ontwerpen voor het nieuwe talencurriculum

Indira Wakelkamp en Mireille Hassemer geven praktische tools om lessen te ontwerpen die aansluiten op het vernieuwde curriculum. Wil je weten hoe je de domeinen communicatie, cultuur- en taalbewustzijn kunt combineren in je lessen? Tijdens deze workshop leer je, aan de hand van een helder model, hoe je lessen kunt ontwerpen die aansluiten bij de voorgestelde nieuwe eindtermen. De workshop is speciaal ontwikkeld voor docenten Moderne Vreemde Talen (MVT) en biedt niet alleen inspiratie, maar ook concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Je ontwikkelt tijdens de sessie één of meerdere lesideeën die eenvoudig in de klas toegepast kunnen worden. Bovendien vertrek je met een model waarmee je op een makkelijke manier lessen kunt ontwerpen volgens het vernieuwde curriculum.

Moderne vreemde talen - Lessen ontwerpen voor het nieuwe talencurriculum

Indira Wakelkamp en Mireille Hassemer geven praktische tools om lessen te ontwerpen die aansluiten op het vernieuwde curriculum. Wil je weten hoe je de domeinen communicatie, cultuur- en taalbewustzijn kunt combineren in je lessen? Tijdens deze workshop leer je, aan de hand van een helder model, hoe je lessen kunt ontwerpen die aansluiten bij de voorgestelde nieuwe eindtermen. De workshop is speciaal ontwikkeld voor docenten Moderne Vreemde Talen (MVT) en biedt niet alleen inspiratie, maar ook concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Je ontwikkelt tijdens de sessie één of meerdere lesideeën die eenvoudig in de klas toegepast kunnen worden. Bovendien vertrek je met een model waarmee je op een makkelijke manier lessen kunt ontwerpen volgens het vernieuwde curriculum.

Over de sprekers

Meer sessies

In het kort: De lezing van Maartje Faasse gaat over de uitdagingen waarvoor de Nederlandse waterschappen staan in het licht van de nieuwste klimaatscenario’s van het KNMI en Deltares, en de oplossingen en investeringen die daarbij horen. Vervolgens richt zij zich op de regio Amstel, Gooi en Vecht en bespreekt wat dit concreet betekent voor het waterbeheer rond onze scholen, waarna deelnemers samen met haar expertise opdrachten voor leerlingen kunnen ontwikkelen.
In het kort: In deze sessie ontdek je het verschil tussen leiden en lijden, en hoe je met invloed, verbinding en lef het verschil maakt als leider
In het kort: Het kritisch beoordelen van bronnen is niet alleen een belangrijke historische vaardigheid, maar ook in het dagelijks (online) leven van leerlingen van belang. Helaas is het ook een vaardigheid waar leerlingen in de geschiedenisles vaak moeite mee hebben. In een interactieve lezing bespreken we waarom het zo’n lastige vaardigheid is, hoe je met kleine formatieve opdrachten een beeld kunt krijgen van wat je leerlingen kunnen en welke werkvormen je kunt inzetten om leerlingen te laten oefenen met deze vaardigheid.