directeur,
EduMare VPR
Directeur,
EduMare VPR

Wat is cluster 3/zml?
Wat is een cluster 3/zml leerling?
Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?

Cluster 3 zml onderwijs

Heb je altijd al willen weten wat een cluster 3 leerling precies inhoudt, hoe het onderwijs voor deze leerlingen is ingericht en wat hun toekomstperspectieven zijn? Dan is deze workshop iets voor jou!

Inclusie binnen cluster 3, dat vaak als exclusief wordt gezien, is een groeiende noodzaak. Hoe zorgen we ervoor dat ook op deze ogenschijnlijk exclusieve scholen ruimte is voor echte inclusie? Wat is daarvoor nodig? Tijdens de workshop verkennen we deze vragen en bieden we praktische inzichten en handvatten om inclusief onderwijs voor cluster 3 leerlingen te realiseren. Een belangrijke sessie voor iedereen die wil bijdragen aan gelijke kansen binnen speciaal onderwijs!

Cluster 3 zml onderwijs

directeur,
Directeur,

Heb je altijd al willen weten wat een cluster 3 leerling precies inhoudt, hoe het onderwijs voor deze leerlingen is ingericht en wat hun toekomstperspectieven zijn? Dan is deze workshop iets voor jou!

Inclusie binnen cluster 3, dat vaak als exclusief wordt gezien, is een groeiende noodzaak. Hoe zorgen we ervoor dat ook op deze ogenschijnlijk exclusieve scholen ruimte is voor echte inclusie? Wat is daarvoor nodig? Tijdens de workshop verkennen we deze vragen en bieden we praktische inzichten en handvatten om inclusief onderwijs voor cluster 3 leerlingen te realiseren. Een belangrijke sessie voor iedereen die wil bijdragen aan gelijke kansen binnen speciaal onderwijs!

Over de sprekers

directeur,
EduMare VPR
Cluster 3 leerkracht, adjunct directeur cluster 3, directeur VSO cluster 3
Directeur,
EduMare VPR
Cluster 3 leerkracht, adjunct directeur cluster 3, directeur VSO cluster 3

Meer sessies

Bram van der Have
Hoofdpunten:

– Wat is relatief onderpresteren, en waarom blijft het vaak onopgemerkt in de klas?

– Wat zijn de gevolgen van (h)erkenning of het uitblijven daarvan voor de ontwikkeling van leerlingen?

– Hoe kun je als leraar onderpresteren signaleren én leerlingen praktisch stimuleren met evidence-informed aanpakken?

Hoofdpunten:

– Hoe verhalen in het geschiedenisonderwijs kunnen bijdragen aan diep leren en blijvende betekenis.

– Wanneer een krachtig verhaal een risico wordt en kan leiden tot onderwijsmythes.

– Hoe je verhalen bewust en effectief inzet, zonder de werkelijkheid uit het oog te verliezen.

Willemijn Rahusen
,
Laura Slagmoolen
Hoofdpunten:

– Ontwikkeling van het aanvankelijk lezen
– Doelgroep leesbegeleiding
– Aanpak/behandeling leesproblemen