Moderne vreemde talen - Lessen ontwerpen voor het nieuwe talencurriculum

Indira Wakelkamp en Mireille Hassemer geven praktische tools om lessen te ontwerpen die aansluiten op het vernieuwde curriculum. Wil je weten hoe je de domeinen communicatie, cultuur- en taalbewustzijn kunt combineren in je lessen? Tijdens deze workshop leer je, aan de hand van een helder model, hoe je lessen kunt ontwerpen die aansluiten bij de voorgestelde nieuwe eindtermen. De workshop is speciaal ontwikkeld voor docenten Moderne Vreemde Talen (MVT) en biedt niet alleen inspiratie, maar ook concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Je ontwikkelt tijdens de sessie één of meerdere lesideeën die eenvoudig in de klas toegepast kunnen worden. Bovendien vertrek je met een model waarmee je op een makkelijke manier lessen kunt ontwerpen volgens het vernieuwde curriculum.

Moderne vreemde talen - Lessen ontwerpen voor het nieuwe talencurriculum

Indira Wakelkamp en Mireille Hassemer geven praktische tools om lessen te ontwerpen die aansluiten op het vernieuwde curriculum. Wil je weten hoe je de domeinen communicatie, cultuur- en taalbewustzijn kunt combineren in je lessen? Tijdens deze workshop leer je, aan de hand van een helder model, hoe je lessen kunt ontwerpen die aansluiten bij de voorgestelde nieuwe eindtermen. De workshop is speciaal ontwikkeld voor docenten Moderne Vreemde Talen (MVT) en biedt niet alleen inspiratie, maar ook concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Je ontwikkelt tijdens de sessie één of meerdere lesideeën die eenvoudig in de klas toegepast kunnen worden. Bovendien vertrek je met een model waarmee je op een makkelijke manier lessen kunt ontwerpen volgens het vernieuwde curriculum.

Over de sprekers

Meer sessies

In het kort: Aan de hand van een interview met een oud leerling laten we zien hoe divers de mogelijkheden zijn voor de leerlingen die de Gooise Praktijkschool hebben gevolgd en uitstromen richting de arbeidsmarkt, dagbesteding of een BBL baan.
In het kort: Kennismaken en uitwisseling met vakgenoten
In het kort: Om abstracte begrippen uit de natuurkunde begrijpelijk te maken, kan het gebruik van analogieën leerlingen erg helpen. Denk aan een stroomkring als een bospad vol kabouters, of energie als een vloeistof die van het ene reservoir naar het andere stroomt. Maar helpen we leerlingen niet van de regen in de drup? Gaan ze zich niet voorstellen dat er écht kabouters door een stroomdraad marcheren?