1. Breinontwikkeling van jonge kinderen
2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen.
3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden
Waarom leren jonge kinderen écht anders? En belangrijker nog: hoe vertalen we die kennis naar krachtig onderwijs, zodat het effect merkbaar blijft – ook in de bovenbouw?
Goed onderwijs aan het jonge kind is geen luxe, maar een investering die zich keer op keer terugbetaalt. Het legt de basis voor o.a. zelfvertrouwen, leerhouding en zelfregulatie. Toch is het in de praktijk vaak zoeken: wat werkt écht, en hoe maak je daarin de juiste keuzes?
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. Met inzichten uit onderzoek en theorie, maar altijd met een stevige brug naar de praktijk. Verwacht herkenbare voorbeelden uit de kleuterklas, eerlijke reflecties én praktische handvatten die je morgen al kunt inzetten.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten bij deze sessie!
Waarom leren jonge kinderen écht anders? En belangrijker nog: hoe vertalen we die kennis naar krachtig onderwijs, zodat het effect merkbaar blijft – ook in de bovenbouw?
Goed onderwijs aan het jonge kind is geen luxe, maar een investering die zich keer op keer terugbetaalt. Het legt de basis voor o.a. zelfvertrouwen, leerhouding en zelfregulatie. Toch is het in de praktijk vaak zoeken: wat werkt écht, en hoe maak je daarin de juiste keuzes?
Tijdens deze interactieve lezing neem ik je mee in de wereld van de startende kleuter. Met inzichten uit onderzoek en theorie, maar altijd met een stevige brug naar de praktijk. Verwacht herkenbare voorbeelden uit de kleuterklas, eerlijke reflecties én praktische handvatten die je morgen al kunt inzetten.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter de titel? Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten bij deze sessie!
Wat is een diagnostische vraag en wat is het doel ervan?
Hoe ontwerp je goede vragen die misconcepties zichtbaar maken?
Zelf aan de slag gaan met diagnostische vragen maken.
– Backstage-dynamieken in de school
– De impact hiervan op collective teacher efficacy
– Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland.
– Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk.
– Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.