Inclusief
Directeur,
EduMare
Directeur,
EduMare

– Wat versta je onder duurzaamheid?
– Welke kansen zien we?
– Hoe kunnen we elkaar inspireren en samen bouwen aan een duurzame toekomst voor ons onderwijs?

Duurzaamheid

Tijdens deze sessie nemen we u mee wat we verstaan onder duurzaamheid binnen onderwijs en organisatie. We schetsen onze ambitie om duurzaamheid niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar en betekenisvol te maken voor leerlinge collega’s en ouders. Na een korte inleiding nodigen we u uit om actief mee te denken:
Waar liggen kansen?
Welke inspirerende voorbeelden nemen anderen mee?
Hoe kunnen we elkaar versterken in onze gezamenlijke duurzaamheidsopgave/aanpak.

Duurzaamheid

Directeur,
Directeur,

Tijdens deze sessie nemen we u mee wat we verstaan onder duurzaamheid binnen onderwijs en organisatie. We schetsen onze ambitie om duurzaamheid niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar en betekenisvol te maken voor leerlinge collega’s en ouders. Na een korte inleiding nodigen we u uit om actief mee te denken:
Waar liggen kansen?
Welke inspirerende voorbeelden nemen anderen mee?
Hoe kunnen we elkaar versterken in onze gezamenlijke duurzaamheidsopgave/aanpak.

Over de sprekers

Directeur,
EduMare
Jessica is een gedreven en vooruitstrevende directeur binnen het primair onderwijs. Ze geeft leiding aan de Sint Leonardusschool in Brielle, een school die zich inzet voor kansengelijkheid, sociale cohesie en duurzame ontwikkeling. Eerder was ze ook interim-directeur bij OBS de Bosrand. Jessica werkt binnen onderwijsgroep EduMare, waar ze met visie en daadkracht sturing geeft aan onderwijsinnovatie en teamontwikkeling. Naast haar werk volgt Jessica de MBA bij Academica, waarin ze thema’s als klantgericht leiderschap, duurzaamheid en maatschappelijke impact verbindt met haar praktijk.
Directeur,
EduMare
Schoolleider binnen EduMare en ik zet mij met enthousiasme in voor het versterken van duurzaamheid binnen het onderwijs. Vanuit een praktische en verbindende insteek zoek ik samen met collega’s naar mogelijkheden om duurzaamheid een vanzelfsprekend onderdeel van het onderwijs en de organisatie te maken.

Meer sessies

Willemijn Kluiver
,
Marlieke Mijer
Hoofdpunten:

– Routines: Hoe kun je leerlingen op de eenvoudigste en snelste manier terugkerende taken en handelingen in de klas laten uitvoeren?
– Klare taal: Hoe vertel je leerlingen wat van hen wordt verwacht, zodat duidelijk is wat je beslist niet verwacht?
– Brein: Hoe heeft je brein invloed op het leerproces?

Hoofdpunten:

Wat zijn effectieve leerstrategieën?
Waarom gebruiken leerlingen de aanwijzingen die we geven vaak niet?
Wat levert leerlingen motivatie op om te leren?

Hoofdpunten:

– uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas.
– ⁠kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen
– ⁠routes naar een cultuur van hoge verwachtingen