– Wat versta je onder duurzaamheid?
– Welke kansen zien we?
– Hoe kunnen we elkaar inspireren en samen bouwen aan een duurzame toekomst voor ons onderwijs?
Tijdens deze sessie nemen we u mee wat we verstaan onder duurzaamheid binnen onderwijs en organisatie. We schetsen onze ambitie om duurzaamheid niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar en betekenisvol te maken voor leerlinge collega’s en ouders. Na een korte inleiding nodigen we u uit om actief mee te denken:
Waar liggen kansen?
Welke inspirerende voorbeelden nemen anderen mee?
Hoe kunnen we elkaar versterken in onze gezamenlijke duurzaamheidsopgave/aanpak.
Tijdens deze sessie nemen we u mee wat we verstaan onder duurzaamheid binnen onderwijs en organisatie. We schetsen onze ambitie om duurzaamheid niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar en betekenisvol te maken voor leerlinge collega’s en ouders. Na een korte inleiding nodigen we u uit om actief mee te denken:
Waar liggen kansen?
Welke inspirerende voorbeelden nemen anderen mee?
Hoe kunnen we elkaar versterken in onze gezamenlijke duurzaamheidsopgave/aanpak.
– Routines: Hoe kun je leerlingen op de eenvoudigste en snelste manier terugkerende taken en handelingen in de klas laten uitvoeren?
– Klare taal: Hoe vertel je leerlingen wat van hen wordt verwacht, zodat duidelijk is wat je beslist niet verwacht?
– Brein: Hoe heeft je brein invloed op het leerproces?
Wat zijn effectieve leerstrategieën?
Waarom gebruiken leerlingen de aanwijzingen die we geven vaak niet?
Wat levert leerlingen motivatie op om te leren?
– uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas.
– kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen
– routes naar een cultuur van hoge verwachtingen