Rust in de school! Hoe doe je dat precies?
Hoe creëer en behoud je uniformiteit binnen je team?
Op welke manier dragen routines bij aan het vergroten van rust en veiligheid?
Ondanks dat een goed pedagogisch klimaat de belangrijkste voorwaarde voor leren is, blijkt uit onderzoek dat Nederlandse scholen laag scoren op dit vlak (Pisa). Nederland staat in de top 10 van laagst scorende landen qua discipline. Dit terwijl leerlingen tot wel 20% meer fouten als het niet stil is in de klas tijdens het zelfstandig werken. Kortom: veel scholen ondervinden grote uitdagingen in het bouwen aan een stevig pedagogisch klimaat.
Herken je dit in je klas of schoolorganisatie?
In deze lezing gaan we in op kansen die vaak onbenut blijven.
Wat werkt echt? Hoe creëer je duurzaam rust binnen je schoolorganisatie?
Hoe zorg je er als team voor dat leerlingen weten wat er van ze verwacht wordt?
En wist je dat leerlingen méér leren als gedragsverwachtingen helder zijn?
De lezing is interessant voor leraren, KC’ers en schoolleiders die bovenstaande (deels) herkennen in hun schoolorganisatie. Wat kan jij morgen anders doen?
Ondanks dat een goed pedagogisch klimaat de belangrijkste voorwaarde voor leren is, blijkt uit onderzoek dat Nederlandse scholen laag scoren op dit vlak (Pisa). Nederland staat in de top 10 van laagst scorende landen qua discipline. Dit terwijl leerlingen tot wel 20% meer fouten als het niet stil is in de klas tijdens het zelfstandig werken. Kortom: veel scholen ondervinden grote uitdagingen in het bouwen aan een stevig pedagogisch klimaat.
Herken je dit in je klas of schoolorganisatie?
In deze lezing gaan we in op kansen die vaak onbenut blijven.
Wat werkt echt? Hoe creëer je duurzaam rust binnen je schoolorganisatie?
Hoe zorg je er als team voor dat leerlingen weten wat er van ze verwacht wordt?
En wist je dat leerlingen méér leren als gedragsverwachtingen helder zijn?
De lezing is interessant voor leraren, KC’ers en schoolleiders die bovenstaande (deels) herkennen in hun schoolorganisatie. Wat kan jij morgen anders doen?
1. Denkbeelden en inzichten over meertaligheid
2. Een inclusieve, taalgerichte aanpak voor functioneel meertalig werken in het basisonderwijs
3. Adviezen en tools om uw meertalige lespraktijk te versterken
– Wat versta je onder duurzaamheid?
– Welke kansen zien we?
– Hoe kunnen we elkaar inspireren en samen bouwen aan een duurzame toekomst voor ons onderwijs?
Doelen van de workshop:
Ontdekken hoe je als leraar met bewezen effectieve leerstrategieën het leren van je leerlingen zichtbaar kunt versterken.
Inspiratie opdoen hoe je theorie en praktijk koppelt, zodat je deze strategieën doelgericht en effectief kunt toepassen in je eigen klas.
Samen met collega’s bouwen aan vertrouwen in je gezamenlijke kracht om zo het verschil te maken in de klas.