GZ-psycholoog kind en jeugd,
Gooise Scholen Federatie
Psycholoog NIP iot KJ NIP,
Gooise Scholen Federatie

Overprikkeld en nu?

We horen steeds vaker over overprikkeling, wat is het precies en wat kan en moet je hiermee doen? Praktische tips voor in de klas en daar buiten!

Overprikkeld en nu?

Desiree Rigter - van der Meijden
Larissa ten Broeke

We horen steeds vaker over overprikkeling, wat is het precies en wat kan en moet je hiermee doen? Praktische tips voor in de klas en daar buiten!

Over de sprekers

GZ-psycholoog kind en jeugd,
Gooise Scholen Federatie

Desiree Rigter- van der Meijden is GZ-psycholoog kind en jeugd. Ze heeft eerder als orthopedagoog in het voortgezet onderwijs gewerkt en bijna tien jaar in de kinder- en jeugdpsychiatrie. Momenteel werkt zij als GZ-psycholoog in het bovenschoolse zorgteam van de Gooise Scholen Federatie, de Pasboog. Hierin begeleidt zij kortdurend leerlingen met een complexe zorgvraag, biedt zij handelingsgerichte diagnostiek, scholing voor docenten en OOP en consultatie aan scholen bij complexe casuïstiek.

Psycholoog NIP iot KJ NIP,
Gooise Scholen Federatie

Larissa ten Broeke is psycholoog in opleiding tot Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP. Ze werkt in het bovenschoolse zorgteam van de Gooise Scholen Federatie, de Pasboog. Hierin begeleidt zij kortdurend individuele leerlingen met complexe ondersteuningsvragen, biedt zij handelingsgerichte diagnostiek en consultatie voor scholen bij complexe casussen.

Meer sessies

Stephan Annema
Stephan Annema
In het kort: Interactieve workshop gericht op effectiever omgaan met je tijd, energie, en je werk.
In het kort: Wil je weten hoe je de domeinen communicatie, cultuur- en taalbewustzijn kunt combineren in je lessen? Tijdens deze workshop leer je, aan de hand van een helder model, hoe je lessen kunt ontwerpen die aansluiten bij de voorgestelde nieuwe eindtermen.
In het kort: In de presentatie van Gedragseconomie komt de verzonken kosten-valkuil langs, tijd- en prijsillussie, reference drift, anker effect en alle ander denkfouten rondom koopgedrag; tot slot de niet rationele motieven om iets te kopen. Aansluitend gaan we hebben over Gemeenschapseconomie en True Pricing, beoogde nieuwe onderdelen in het examenprogramma; in hoeverre voegt het iets toe, is het actueel, is het over te brengen aan leerlingen?