Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

Theo Douma

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Podcast

Over de spreker

Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Theo Douma werkt zijn levenslang al in het onderwijs. Eerst als leraar. Later als directeur, vernieuwer of bestuurder. Werkzaam geweest in alle regio’s en in alle onderwijsssoorten. Onder andere als bestuurder in PO, VO en SO, bestuurder in het MBO, voorzitter Curriculum.nu en directeur Lerarenopleidingen. Onlangs voor zichzelf begonnen en momenteel actief als voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert.

Meer sessies

Robin Ariëns
Robin Ariëns
,
Michaël Metzemakers
,
Mieke Kers
In het kort: In deze sessie laten docent-onderzoekers van Cals College en Lek en Linge College zien hoe zij - met docentonderzoek - formatief handelen breed hebben geïmplementeerd in de school. Binnen het samenwerkingsverband AOS (academische opleidingsscholen) hebben zij langere tijd onderzoek kunnen doen naar dit thema, en hadden ze ruimte om speciale aandacht te besteden aan de implementatie van formatief handelen in het onderwijs.
Cito_Portretten medewerkers
Sebastiaan de Klerk
,
Heleen de Lange
,
Jasmijn Mulder
In het kort: Aan de hand van prikkelende praktijkvoorbeelden en tools vertellen we je meer over het evidence-informed werken met open leermateriaal.
In het kort: In deze sessie bespreken we de rol van de meertalige onderwijsassistent in het onderwijs aan nieuwkomers. U krijgt praktische ideeën aangereikt voor het verwelkomen en benutten van thuistalen in de klas.