Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

Theo Douma

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Podcast

Over de spreker

Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Theo Douma werkt zijn levenslang al in het onderwijs. Eerst als leraar. Later als directeur, vernieuwer of bestuurder. Werkzaam geweest in alle regio’s en in alle onderwijsssoorten. Onder andere als bestuurder in PO, VO en SO, bestuurder in het MBO, voorzitter Curriculum.nu en directeur Lerarenopleidingen. Onlangs voor zichzelf begonnen en momenteel actief als voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert.

Meer sessies

Dirk-Pieter Pastor
Dirk-Pieter Pastor
In het kort: Voor het overgrote deel van de VMBO-leerlingen is rekenen een saai en lastig vak. In deze sessie wil ik jullie meenemen in hoe wij het vak rekenen vorm hebben gegeven op het Casparus College.
In het kort: De gemiddelde aandachtsspanne is ongeveer 15 minuten en die gaat ook nog eens achteruit. Dat staat in menig handboek, maar klopt dit wel?
Thijs Risselada
Thijs Risselada
+
Arjan Moree
In het kort: Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen grondig en gericht nadenken over - en beter worden in - de belangrijkste vraagstukken en vaardigheden van jouw vak? Het concept Building Thining Classrooms van Peter Liljedahl biedt hier praktische handvatten voor, en brengt veel andere potentiële voordelen met zich mee.