Leerlingen hebben soms het idee dat het schoolvak bedrijfseconomie uit wel vier of vijf verschillende vakken bestaat. Zij zien vaak niet de samenhang tussen de verschillende domeinen zoals marketing, financieel beleid en interne organisatie en personeelsbeleid. Een model als het Business Model Canvas biedt enerzijds de leerlingen de mogelijkheid om op een gestructureerde wijze naar de praktijk van een organisatie te kijken en het geeft de docent de gelegenheid om samenhang tussen de verschillende onderwerpen aan te brengen. Maar op het eerste gezicht is dit model voor leerlingen erg abstract. Om leerlingen in staat te stellen effectief met dit model aan de gang te gaan is het belangrijk om het Business Model Canvas inductief aan te leren om vervolgens de leerlingen te laten oefenen met de onderdelen van het model. Door met leerlingen vervolgens aan de hand van dit model verschillende soorten bedrijven te analyseren, kunnen docenten en leerlingen gezamenlijk samenhang in de leerstof aanbrengen.
Leerlingen hebben soms het idee dat het schoolvak bedrijfseconomie uit wel vier of vijf verschillende vakken bestaat. Zij zien vaak niet de samenhang tussen de verschillende domeinen zoals marketing, financieel beleid en interne organisatie en personeelsbeleid. Een model als het Business Model Canvas biedt enerzijds de leerlingen de mogelijkheid om op een gestructureerde wijze naar de praktijk van een organisatie te kijken en het geeft de docent de gelegenheid om samenhang tussen de verschillende onderwerpen aan te brengen. Maar op het eerste gezicht is dit model voor leerlingen erg abstract. Om leerlingen in staat te stellen effectief met dit model aan de gang te gaan is het belangrijk om het Business Model Canvas inductief aan te leren om vervolgens de leerlingen te laten oefenen met de onderdelen van het model. Door met leerlingen vervolgens aan de hand van dit model verschillende soorten bedrijven te analyseren, kunnen docenten en leerlingen gezamenlijk samenhang in de leerstof aanbrengen.