Director of the Knowledge in Education Research Unit (KERU),
University of Auckland, New Zealand

Designing for a Knowledge Rich Curriculum

What makes a curriculum ‘knowledge rich’? I use the Curriculum Design Coherence Model (CDC Model) to show that a claim for ‘richness’ requires design methods which integrate  concepts, content and competencies in a logically cohering way.

The presentation includes an overview of the CDC Model with a description of each of its four Elements.  The Elements’ connections are the mechanism for achieving coherence within a school topic and for students to progress in their understanding from one school year to the next. I use examples from several school subjects, including Science, History, English, and Physical Education at various year levels.

Finally I discuss how the Model’s design protects against the limitations of both content-list and competency-based approaches.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 2

15 nov | Ronde 5

Designing for a Knowledge Rich Curriculum

Director of the Knowledge in Education Research Unit (KERU),
University of Auckland, New Zealand

What makes a curriculum ‘knowledge rich’? I use the Curriculum Design Coherence Model (CDC Model) to show that a claim for ‘richness’ requires design methods which integrate  concepts, content and competencies in a logically cohering way.

The presentation includes an overview of the CDC Model with a description of each of its four Elements.  The Elements’ connections are the mechanism for achieving coherence within a school topic and for students to progress in their understanding from one school year to the next. I use examples from several school subjects, including Science, History, English, and Physical Education at various year levels.

Finally I discuss how the Model’s design protects against the limitations of both content-list and competency-based approaches.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 2

15 nov | Ronde 5

Over de spreker

Director of the Knowledge in Education Research Unit (KERU)
University of Auckland, New Zealand

Professor Elizabeth Rata is a sociologist of education in the School of Critical Studies, Faculty of Education and Social Work at the University of Auckland where she is Director of the Knowledge in Education Research Unit (KERU). Her main research areas are in knowledge in the curriculum, knowledge politics, ethnic revivalism, Māori education, research methods, and the history of New Zealand education.

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: In deze lezing ga ik in op de vraag wat leesmotivatie is, hoe leesmotivatie is gerelateerd aan leesvaardigheid en of investeren in leesmotivatie zin heeft.
In het kort: Het integreren van computermodellen in het natuurkundeonderwijs is essentieel voor het vergroten van het begrip van natuurkundige concepten van leerlingen en het verbeteren van probleemoplossende vaardigheden. Dit onderzoek beschrijft een experimenteel getest raamwerk, op basis van interview data van 36 leerlingen, voor de beoordeling van meta modelleercompetenties van vwo bovenbouwleerlingen op het gebied van natuurkundige computationele modellen en heeft als doel een diepere integratie van computationeel modelleren in het natuurkundeonderwijs en daarmee een rijker begrip van natuurkundige concepten van leerlingen te bevorderen.
Ruud Tönissen
Ruud Tönissen
,
Patrick Tjin
In het kort: Deze sessie staat in het teken van de kansen en uitdagingen rondom het gebruik van kunstmatige intelligentie in het onderwijs. We introduceren de AI Blackbox: een fysieke toolbox voor op school waar je veilig kan experimenteren met AI.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by